Az állomásokon átzúduló légtömeg, más néven: huzat
A kettes metró ötvenöt éve közlekedik, és lassan már csak bizonyos állomások neve idézi az 1970-es állapotokat. Illetve egy kellemetlen mellékhatás: a huzat. Annak...
Hatvan évvel ezelőtt, 1965. március 15-én kezdődött és több mint egy hónapig tartott a Nemzeti Színház épületének megsemmisítése a Blaha Lujza téren. Az utókor a...
1950. január elsején kezdődött az első ötéves tervidőszak, ami azt jelentette, hogy ettől kezdve a magyar gazdaságpolitikát teljes mértékben szovjet mintára...
Híd a folyó alatt – Így indult Kosztolányi metrója
Ma már egyetlen olyan ember sincs, aki izgalomba jönne attól, hogy a metró átmegy a Duna alatt. Az M4 metró építésekor ez már a világ legtermészetesebb dolga volt,...
A CNN listázott tizennyolcat a világ legjobb metrói közül, és az egyik magyar is befért a dán, japán és indiai tokiói vonalak közé – vajon melyik és miért?
A BKV Zrt. legújabb látványossága elsősorban az időutazók kedvéért létesült. A metró használaton kívüli menetirányító központját alakították át kiállítóhellyé,...
„Medvének volt jegye?” – beszámoló a Nagyvárad téri Neo-koncertről
Június 15-én egy sajátos hangulatú koncert volt a Nagyvárad téri metróállomáson, amelynek apropója a Metrófesztivál volt. A szervezők számára pedig nyilván adta...
Senki sem tudja fejből ezeket a metrókvízbe illő érdekes adatokat a frissen felújított M3-as metró vonaláról
Annyit beszéltünk mi is az M3-as metróról, hogy gyakorlatilag már ciki nem mindent tudni róla, vagy mégsem? Összeszedtünk pár kérdést a témában, amiket az általános...
Óriáscsillároktól a felújított szellőzőkig – bejártuk az átadás előtt álló Nagyvárad téri metróállomást
A tíz nap múlva, május 22-én átadásra kerülő Nagyvárad téren jártunk, ahol nem csak a galériás állomás új dizájnját nézhettük meg, de a színfalak mögé is belestünk.