Akadálymentes és zöldebb lett a metrómegálló melletti tér, de azt is megnéztük, hogy mégis mitől Pöttyös ez az utca.
A megállót 1980. március 29-én adták át a szakaszokban épülő M3-as metróvonal részeként. Abszolút a funkció felől közelítették meg a kivitelezést. A Pöttyös utcai metrómegállóhoz felszíni tömegközlekedési eszköznek még csatlakozása sem volt – kivétel volt ez alól a 182-es éjszakai autóbuszjárat, aminek megállói itt is megtalálhatók voltak az Üllői út két oldalán. Ez a megálló kizárólag azért jött létre, hogy a nagy lélekszámú József Attila-lakótelep utasforgalmát kiszolgálja. A metró kijáratának környékén volt egy elmaradhatatlan trafik, telefonfülkék, egy ivókút, egyébként pedig aszfaltozva volt az egész, zöldítés nem volt, és a terület esztétikája nem is változott sokat az elmúlt 44 évben. Mostanáig.
A felújítás
A metrómegálló környékének felújítása még 2024 nyarán elkezdődött, a bódék elbontásával. Ezután teljesen megújult a köztér a következők szerint:
- Átláthatóbb és biztonságosabb lett a környezet.
- Akadálymentessé tették a közlekedést: eltüntették a felesleges lépcsőket és szintkülönbségeket.
- Új gyalogosútvonalakat alakítottak ki, az egész terület vadonatúj burkolatot kapott.
- Zöldebb lett a tér: fákat és cserjéket ültettek, valamint esőkertet hoztak létre a növények számára.
A beruházás 250 millió forintba került.
Miért pont Pöttyös?
Azoknak a köztéri elemeknek, amiknek nem szántak politikai vagy mozgalmi irányt, igyekeztek a lehető legsemlegesebb nevet találni. Nem történt ez másképp a József Attila-lakótelepet átszelő Pöttyös utcával sem, aminek kezdetben a Katica nevet szánták. Az ötletelés során ebből Pettyes lett, abból pedig – a Nyelvtudományi Intézet javaslatára – Pöttyös. Ezt a motívumot a legfrissebb design is továbbviszi, bár a tér nyomokban sem tartalmaz Katicát vagy az eredetre utaló jeleket.