Az aluljáró 44 év után kapott új, modern arculatot, ami közel 3 milliárd forintjába került a fővárosnak.
Budapest egyik legforgalmasabb metróállomását 2022 áprilisában kezdték bontani, a munkálatok tehát több mint két évig tartottak. Csütörtökön Karácsony Gergely főpolgármester és a BKK beruházási igazgatója, Horváth László adta át az utazóközönségnek a Határ úti aluljáró buszpályaudvar felőli, lezárt szakaszát.

A leglátványosabb változás, hogy eltűntek az aluljáróból a pavilonos üzletek, helyette
két egyforma üzlethelyiség és egy nyilvános vécé nyitott meg – utóbbi használata 250 forintba kerül.
Kicserélték a lámpákat, illetve átadták a buszpályaudvar felőli oldal liftjét is, tehát mindkét kijáratnál elérhető az akadálymentes megoldás. Az 50-es villamos végállomásánál lévő liftet már december óta használhatják a közlekedők.

A felújítás idejére ideiglenesnek szánt zebrát alakítottak ki az Üllői úton az 50-es villamos végállomása és a buszpályaudvar között. Ezt a BKK az utasok visszajelzésére hivatkozva megtartja a felújítás után is.

Az aluljárót a Strabag Generálépítő Kft. újította fel bruttó 2,978 milliárd forintból, a teljes forrást a Fővárosi Önkormányzat állta.
(Kiemelt kép: Barta Báint/Képszerkesztőség)