Amikor 1874-ben megindult a gőzös vontatta fogaskerekű vasút, Jókai Mórnak két évtizede volt birtoka a Svábhegyen. És komolyan is vette a szőlősgazda szerepét.
150 éve „utasok elől elzárt üzemi terület”, most kinyitják a városmajori fogaskerekű kocsiszínt
A fogaskerekű megindításának 150. évfordulóját ünnepelve a BKV június 29-én úgynevezett látogatói napot rendez a Városmajorban. Fontos: az eseményen kizárólag...
Új kiállítás nyílt a BKV Földalatti Vasúti Múzeumában. A kiállítás fókuszában a svábhegyi vasút, azaz a fogaskerekű áll, amely immár 150 éve viszi az utasokat.
1874. június 24-én, éppen 150 évvel ezelőtt, indult a Városmajorból a Svábhegyre az első fogaskerekű. A vonalon több mint ötven évig gőzösök vontatták a...
Anno: A fogaskerekű történetének legsúlyosabb balesete
A Városmajor és a Széchenyi hegy között 1874 óta közlekedő fogaskerekű balesetét, két szerelvény összeütközését több napos havazás, és rendkívüli hideg előzte meg....
Hétfőn égősorral feldíszítve áll újra munkába a fogaskerekű
A múlt századi technológia évente két ránctalanító kúrát igényel, a konstrukció ráadásul elég zajos, de a fényfűzérrel pimpelt retrófíling megfizethetetlen, a...
15 éve jár a 60-as villamos, de még senki nem nevezte így
Elöljáróban annyit, hogy Budán közlekedik, és a biciklisták kedvence. Ráadásul ugyanazokkal a járművekkel utazhatunk, mint ötven évvel ezelőtt. De akkor miért csak...
Visszatérnek a jellegzetes piros-fehér szerelvények, a téli üzemszünet idején felújított pályán csendesebben és üzembiztosabban járnak majd a vonatok a 60-as vonalon.
Gyerekek időutazása a reformkorba – új játszóteret avattak a XII. kerületben
Az egyik legcsendesebb budapesti helyen, a Hollósy Simon utcában, épületek közé rejtve nyílt meg egy gyerekeknek szánt időgép, a Reformkori Széchenyi játszótér. Itt...