A Waterfront City ingatlanegyüttes legkorábbi tervein is számolt már egy, a későbbi beköltözőknek vonzó gyalogos híddal, de miért lesz ez jó a fővárosnak is?
Gyalogosokat és kerékpárosokat egyaránt kiszolgáló híd épül a volt óbudai szeszgyár, az épülő Waterfront City komplexum területén. A védett, és ezért megkímélt volt szeszgyári főépület déli oldalán létesülő, új épületekkel körülvett központi térről indul majd, és a HÉV, a rakparti út és a Duna mellékága felett átívelve éri el az Óbudai-szigetet, a most még rendezetlen, úgynevezett Kis-sziget részen.
Miért lesz ez jó a fővárosnak?
Az Óbudai-sziget azon a részén, ahova a híd vezet, kulturális-rekreációs negyed létesítése van tervben, melynek pontos részletei még nem ismertek. Annyi biztos, hogy már ókorban is volt ennek a területnek ilyen funkciója, és a szándék a 70-es években sem szűnt meg, amikor azzal terveztek, hogy majd 350 ezer embernek lesz itt alkalma kikapcsolódni. A Duna megközelítése az új lakónegyedtől vagy a mögötte húzódó lakótelepről jelenleg gyakorlatilag lehetetlen és felesleges, hiszen ez a rész nem kínál természetközeli élményeket vagy szolgáltatásokat, a szigetre átjutás pedig nagy kihívás, csak a K-híd felé kerülve lehetséges. Később, a fizikai és a jogi környezet változásával az Óbudai-szigetnek az a része, ahova a híd érkezik, nagyjából a K-híd és a H-híd közötti terület, vonzó célponttá válhat a látogatók számára. Így a tervezett gyalogos és kerékpáros híd nem csak az új lakónegyed, de a környéken található lakótelepen élő 35 ezer fős óbudai lakosságot is érdemben tudja majd kiszolgálni.

Ehhez az Óbudai-sziget rendezése és a híd megépítése mellett meg kell teremteni a lakótelepet és az új lakónegyedet elválasztó Folyamőr utca és a tervezett hídfő közötti gyalogos eljutás lehetőségét is. A lakótelep felől a nemrég megújult Kaszap lstván park egyfajta bejáratként is funkcionál majd a híd felé vezető úton, ezáltal a látogatók a Folyamőr utca és a lakópark főterének keresztezésével a szintén parkosított szigetre juthatnak.
A Fővárosi Közgyűlés nemrég arra adta áldását, hogy elinduljon a projekthez kapcsolódó összes településrendezési eszköz módosítása és az ehhez kapcsolódó tervezési folyamat, ezután készülhetnek el a végleges tervek, lehetnek engedélyek és végleges költségvetés. Mindez legalább 2 év még, tehát a híd építése 2027 előtt nem kezdődik meg, de ha elkészül, ez lesz az Óbudai-sziget ötödik hídja.
(Kiemelt kép látványterv: BIGGEORGE)