Március 17-én, hétfőn reggel elindul a Dessewffy utca Bajcsy-Zsilinszky út és Hajós utca közötti szakaszának megújítása.
Ahogy az önkormányzat írja, a projekt a Terézváros 2030 program részeként valósul meg, amelynek célja a gyalogosbarát városi környezet kialakítása, a forgalomcsillapítás, valamint a közlekedésbiztonság és az utca használati komfortjának növelése.
A beruházás során a jelenlegi 1,65–1,80 méterről 2,50–3,00 méterre szélesítik a járdákat,
megújítják a járda és az út burkolatát, növényeket visznek az útszakaszra, a Hajós kereszteződésben akadálymentes és biztonságos átkelést alakítanak ki, korszerűsítik a közvilágítást és rendbeteszik a vízelevezetést.
A növényeket egyébként, jobbhíján – mivel talajkapcsolatos fák ültetésére a közművek miatt nincs lehetőség – planténerekben helyezik ki, a Hajós utcai kereszteződésben pedig a járdaszint megemelésével teszik akadálymentesebbé és biztonságosabbá az átkelőt.

A planténeres kiültetést a napokban voltak, akik kritizálták Soproni Tamás, kerületi polgármester Facebook-oldalán, mondván, a fák ebben csak vegetálnak és lassú halállal kimúlnak. A polgármester azt mondta, hogy ők minden olyan négyzetméterre, ahol a közművek engedik, valódi, talajkapcsolatos fát ültetnek. „Megjegyzem, ezek sem feltétlenül boldogok a városi környezetben, hiszen attól még nem lesz egészséges a környezetük: ugyanúgy levizelik őket a kutyák, ugyanúgy károsítja őket az autóforgalom.”
Az útszakasz mindenesetre Soproniék reményei nemcsak élhetőbb és biztonságosabb, hanem szebb is lesz.
A fejlesztés két szakaszban zajlik: az első ütemben a Bajcsy-Zsilinszky út és a Dessewffy utca 4. szám között zárják le az utcát és várhatóan másfél-két hónapig tartanak a munkálatok (a fennmaradó rész zsákutca lesz), majd következik a fennmaradó szakasz.
„Figyeljétek a kihelyezett táblákat, hiszen hétfőtől az építkezés miatt forgalmi és parkolási korlátozásra kell számítani a Dessewffyben!” – írta Soproni.
Annyi biztos, hogy
a felújítás miatt március 17., reggel 6 órától tilos megállni, parkolni a Dessewffy utca Hajós és Nagymező utca közötti szakaszán,
de az önkormányzat a további felületein is arra figyelmeztet, hogy forgalmi változások is lesznek.
A nettó 150 millió forintba kerülő felújítást a Terézvárosi Vagyonkezelő Zrt. koordinálja, a kivitelezést a Penta Kft. és a Vianova 87 Zrt. konzorciuma végzi.
A munka egyik érdekessége, hogy mint a kerületi újság írja, a 2023 szeptemberében átadott Hampton by Hilton szálloda megépítése, mivel kifejezetten nagy hotelről van szó, sokat kivett a Dessewffy utcából. Az önkormányzatnak két ponton sikerült megállapodni a beruházóval, hogy vegye ki a részét a felújításból: egyrészt anyagilag is járuljon hozzá, másrészt a munkák befejezése után a szálló garázsában válthassanak kedvezményes parkolóházi bérleteket a terézvárosiak.
Ahogy egyébként az önkormányzat lapja írja, a Terézváros 2030 keretében jelenleg is zajlanak munkálatok: a Liszt Ferenc tér részleges felújítása, Jókai utcai kereszteződések átalakítása; de
a Dessewffy utca felújítása lesz az első 2025-ben induló projekt a kerület közterület-megújítási programjában.
A Jókai utcai csomópontok felújítása során a kereszteződést az átépítéssel kiemelik az utcaszintből, ezzel sebességcsillapításra kényszerülnek az áthajtó autósok. A kiemelések körül mindezek mellett zöldfelületeket alakítanak ki. A munkát, számolt be róla Soproni is, a Weiner Leó utcánál kezdték, 2024 decemberében adták át a forgalomnak Aradi és Ó utcai kereszteződést, és a Dessewffy csomópont maradt a végére. Ezt március 4-én kezdték el.
A Liszt Ferenc tér felújításával ebben a cikkünkben foglalkoztunk.
A kerületben egyébként túlzás és elfogultság nélkül kijelenthető, hogy egymást érik a különböző munkálatok. Ahogy az Énbudapestem is beszámolt róla, szintén a Terézváros 2030 program keretében 2024 végén adták át a felújított Csengery utcát, ahol kicsivel több mint egy év alatt összesen 40 talajkapcsolatos lombhullató fával, zöldszigetekkel, modern burkolattal, felújított járdával gazdagodott Terézváros.

2025 február 17-én pedig megkezdődött a Hunyadi téri vásárcsarnok belső részének felújítása.
Mint ebben a cikkünkben összefoglaltuk, a kerületben 2022-ben indították el a Terézváros 2030 programot, amit az önkormányzat az elmúlt harminc év legnagyobb közterület-fejlesztési programjának nevez, és
amelynek a mottója az, hogy ahol ez lehetséges, ott a beton helyett inkább fák álljanak.
Budapesten a VI. kerületben a legalacsonyabb az egy főre jutó zöldfelület, ezért minden alkalmat meg kell ragadniuk arra, hogy ezt valahogy növelni tudják. Az önkormányzat szerint a szemléletváltozást nem korlátozásokkal és tiltásokkal szeretnék elérni: „Példát kell mutatni, hogy valóban gondolhatunk máshogyan utcáinkra, tereinkre” – jegyzik meg.