Újabb sebességmérőket helyeznek ki, valamint a fővárosban újdonságnak számító Trafiboxok bevetését is fontolgatják több kerületben.
A II. kerület már elindította a fix sebességmérők beszerzését,
az új traffipaxokat június elején tudák telepíteni,
tudta meg a vezess.hu. Mint írják, a készülékek az alábbi pontokan figyelik majd a járműveket:
- Árpádfejedelem útja 12.
- Hidegkúti út 128.
- Kapy út 40.
- Máriaremetei út 132.
- Nagykovácsi út 4.
- Törökvész út 31.
- Zöldlomb utca 24.
A 18. kerületi traffipaxszal kapcsolatban csak annyit lehet tudni, hogy a
- Gyömrői úton
tervezik felszerelni. Ahogy a cikkből kiderül, a kerületben már vizsgálják a Trafiboxok telepítésének lehetőségét.
Az első kerületi önkormányzat szintén a Trafiboxokban gondolkodik, állítólag már folynak az ügyben az egyeztetések a kerületi rendőrkapitánysággal és a Fővárosi Önkormányzattal. „A beruházás képviselő-testületi döntés előkészítését igényli, mivel egy-egy Trafibox telepítése 10 milliós nagyságrend, miközben a bírság nem önkormányzati bevétel” – közölte a Budavári Önkormányzat.
Ahogy a lap megjegyzi, a Trafiboxok már csak két dolog miatt is rendkívül hatékonyak lehetnek, egyrészt, mert forgathatók, vagyis ezekkel ellentétben a kétirányú forgalmat is képesek ellenőrizni.
Másrészt azért, mert
kiváló elrettentő erővel rendelkeznek,
mert a sofőrök nem tudhatják, hogy adott dobozban tényleg van-e sebességmérő, vagy sem. A vidéki városokban 3-4 ilyen dobozt is képes lehet eredményesen kiszolgálni egyetlen mobil traffipax, teszik hozzá.
Ahogy korábban írtuk, a főváros vezetése szeretné elérni, ha Budapesten 2030-ra a maihoz képest felére csökkenne a halálos balesetek száma, 2050-re pedig egyetlen sem lenne, aminek részeként hatékonyabban ellenőriznék az utakat, és csökkentenék a sebességet.
A kerületek közben saját hatáskörben már
sorra rendelték el a korlátozásokat.
Soproni Tamás, Terézváros momentumos polgármestere például már tavaly nyáron bejelentette, hogy Terézváros minden utcájában, ahol nem jár BKK-járat, 30-as sebességkorlátozást vezetnek be, amit fizikai korlátokkal is biztosítani fognak.
Az Énbudapestem megkeresett több szakértőt is, akik között volt, aki szerint a célforgalmon kívül már
régen ki kellett volna tiltani az autókat
legalább a belső városrészekből, és volt, aki szerint Budapest már régóta „száguldozó város” lett, alig van sebességellenőrzés, ami pedig van, az leginkább fix pontokon, mindenki által ismert helyszíneken.
(Kiemelt kép illusztráció: Pixabay)