STÍLUS

A téli Bubik készen vannak, felkészülnek: maguk a biciklisek


Zajlik a Bubi biciklik téli felkészítése, már csak a kifogások tarthatnak minket távol az utaktól.

Novemberben elindult az idén 10 éves Mol Bubi téli üzeme, azaz elkezdődött a kerékpárok szokásosnál is alaposabb és rendszeresebb szervizelése. A 2025. február 28-ig tartó éves, átfogó karbantartás miatt átmenetileg kevesebb kerékpár áll a felhasználók rendelkezésére, de mindig lesz elegendő elérhető bicikli a gyűjtőállomásokon. A kiemelkedő igénybevétel miatt, az egész évben zajló rendszeres szokásos szervizen felül a téli üzem idején még tüzetesebb átvizsgálásra van szükség (például a fékeket is gyakrabban kell ellenőrizni). A BKK üzemeltetési partnerével, a Csepel Kerékpárgyártó Zrt.-vel közösen nézi át a teljes flottát az elkövetkező hetekben: javítja, ha kell cseréli a szükséges alkatrészeket.

Hány teled volt?

Kérdezi egy biciklis futár a másikat, utalva arra, hogy a tél a legnehezebb biciklisként az utakon, ez a mértékegysége annak, ha valakit kemény fából faragtak. Egy EU-ban készített tanulmány szerint a budapestieket kemény fából faragták és sportosak is vagyunk: 148 városból 9. helyen zártunk a napi utazásszámot tekintve, egy évvel korábban a főváros 15. volt a listán. A 3.0-ra készülő Bubi népszerű télen is, nem mindenkit riaszt el, hogy hideg van – ahogy a svédek mondják: nincs olyan, hogy hideg idő, csak rosszul megválasztott öltözet. A Bubik első és hátsó lámpával is fel vannak szerelve, úgyhogy az sem lehet akadály, hogy korán sötétedik. Jól megválasztott ruházatban és féktávval, kicsi extra figyelemmel izgalmas élmény a téli biciklizés, kár erről a mozgásformáról lemondanunk csak azért, mert évszakot váltunk.

MOL
Kép: Gallov Adrienne/FPH
MOL
Kép: Gallov Adrienne/FPH

Az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően már összesen 2460 MOL Bubi kerékpár van Budapesten, és a fent említett tanulmány kimutatta, hogy egyértelmű összefüggés van az adott város flottájának mérete és a biciklihasználat között 10000 fő / 50 bicikli felett – Budapesten ez az arány 10000 fő / 80 bicikli. Budapest biciklis város lett, ez nem vélemény, ezek tények.