„Ha mindenben csak annyira lennénk lemaradva a nyugat-európai mintaországoktól, mint a nagyvárosi biciklizésben, valószínűleg nem az uniós rangsorok végén kullognánk."
A Részvételi Költségvetés nyertes projektjeként kilenc budafoki iskolában épült biciklitároló, számolt be az önkormányzat. Mint írják, az ötletet a lakosság a Közösségre Kapcsolva – Részvételi Költségvetés negyedik fordulójában választotta a nyertes javaslatok közé.
„A beadott ötlet célja az volt, hogy minél több kerületi iskolában biztonságosan lehessen kerékpárt tárolni,
ezzel is ösztönözve a kicsiket és nagyokat a biciklivel való közlekedésre.”
A biciklizés egyrészt egészségesebb, mint az autózás vagy a tömegközlekedés, másfelől környezetkímélő utazási forma, teszi hozzá az önkormányzat.
A projekt keretében az alábbi iskolák kaptak új kerékpártárolókat:
- Baross Gábor Általános Iskola
- Hugonnai Vilma Általános Iskola
- Bartók Béla Magyar–Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
- Gádor Általános Iskola
- Budai Nagy Antal Gimnázium
- Kolonics György Általános Iskola és Köznevelési Sportiskola
- Budafok-tétényi Nádasdy Kálmán Alapfokú Művészeti Iskola és Általános Iskola
- Árpád utcai Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola
- A Rózsakerti Demjén István Református Iskola
Ahogy Fűzfa Csaba, a Republikon Intézet-Budapest Műhely munkatársa írta lapunknak,
ez a város szereti a kerékpárost,
és az utóbbi időben ennek egyre több jelét is adja.
Budapesten az elmúlt években lezajlott egy kisebb kerékpáros forradalom, amelyben elengedhetetlen szerepe volt a biciklis infrastruktúra fejlesztésének.
Az utóbbi hetekben olyan projektekről adhattunk hírt, hogy
- ezúttal is ingyenes szeptemberi biciklisulit szerveznek Józsefvárosban,
- Belváros-Lipótváros Önkormányzata pályázatot írt ki a területén lévő társasházi és szövetkezeti lakóépületek számára kerékpártárolók elhelyezésére, valamint, hogy
- a Magyar Kerékpárosklub és a Budapesti Közlekedési Központ ismét reggelivel várta a kerékpárral közlekedőket.
„Ha mindenben csak annyira lennénk lemaradva a nyugat-európai mintaországoktól, mint a nagyvárosi biciklizésben,
valószínűleg nem az uniós rangsorok végén kullognánk”
– foglalta össze Fűzfa is a tapasztalatait.
Kiemelt kép: Budafok-Tétény önkormányzata