FRISS

Minden második diákbérletet okostelefonon vesznek


Felmérte a BKK a BudapestGo népszerűségét, ami jelenleg az ötödik legnépszerűbb magyar fejlesztésű alkalmazás.

Több mint négyezer ember bevonásával készített online felmérést a BKK a BudapestGO appról. A megkérdezettek 40 százaléka évek óta használja az alkalmazást, 60 százalékuk pedig csak az applikáción keresztül vásárol jegyet, vagy bérletet. A BudapestGO-t egy átlagos hétköznapon 270 ezren használják, hétvégi napokon pedig 170-200 ezren utaznak a segítségével.

Hetente átlagosan 30-40 ezer új telefonra töltik le az alkalmazást, a turisztikai főszezonban a heti 50 ezret is rendszeresen meghaladja a letöltések száma. Ezzel a BudapestGO az ötödik legnépszerűbb magyar fejlesztésű alkalmazássá vált. A használók majdnem fele naponta megnyitja az appot, további 25 százalékuk pedig hetente használja. A legtöbben útvonaltervezés, vagy menetrend-információk miatt keresik a BudapestGO-t.

Májusban a BKK jegy- és bérletértékesítésből származó bevételeinek 26 százalékát a digitális jegyek adták. A felnőttbérletek 40 százalékát, a diákbérleteknek pedig közel 50 százalékát már okostelefonon vásárolják. A BKK a közeljövőben a villamos járművezetők fülkéin, illetve a HÉV-eken a jegykezelők mellett is jegyérvényesítő matricákat helyez ki.