A BKV idén a turizmusra fog fókuszálni, belvárosi állomásait és hajójáratainak gyakoriságát utasainak igényei szerint alakítja.
Nosztalgiával gondolunk vissza arra, amikor pár évvel ezelőtt még komplett kirándulásokat lehetett dunai hajókázással összekötni: viszonylag sűrű menetrend szerint közlekedtek a járatok a pesti oldal déli csücske és a budai oldal Római-partja között. Órákig tartott az út, de amikor a Rozgonyi Piroska utcánál megállt a hajó, máris a mindenség közepén találta magát az ember, hekkezni balra, fröccsözni jobbra kellett menni. Ahogy mondani szokták, nem is a cél számított, hanem az út. Lelkesedésünk még tavaly is megvolt, „befizettünk” a körjáratnak nevezett, csak a Vigadótól Margitszigetig tartó, rövidített útvonalra is – a hajózás élménye még itt is megvolt, de már lehetett érezni, hogy van valami a levegőben.
Az idei évre az lesz a jellemző, hogy csak „a turisztikai célhoz igazodóan, elsődlegesen a belvárosi lokációkra fókuszálva, valamint a potenciális utasok igényeit figyelembe véve” indít hajókat a társaság – olvasható a válasz a 444 érdeklődésére. Vagyis a pár évvel ezelőtt még könnyen tervezhető, akár bérlettel is elérhető hajókirándulás lehetősége 2024-re egy erősen szezonális szolgáltatássá „szelídült”. Ez azt jelenti, hogy nagyon kell majd akarni, hogy valaki a turisták mellett még felférjen a tetőre – a legjobb hely a hajózáshoz – és fröccsözés közben le is égjen, de úgy, ahogy csak a Dunán lehet. Egy korszak vége ez?