Újabb, a kerületet átszövő bringautak és fejlesztések készültek el Újpesten is, ezzel jelentősen javult a környék összefüggő kerékpáros hálózata.
A Fővárosi Önkormányzat több kerületi önkormányzattal és a BKK-val együttműködve, Európai Uniós forrásból több helyszínen valósított meg az utóbbi időszakban kerékpáros fejlesztéseket Kőbányától Kispesten át Pesterzsébetig és Óbudáig.
A Főváros és Újpest Önkormányzata számára kiemelten fontos, hogy még
könnyebbé és biztonságosabbá tegye a bringázást a kerületben, és így még többen közlekedjenek biciklivel
– tájékoztatott Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke az újpesti fejlesztés záróeseményén.
A többi külső kerülethez hasonlóan itt is egy olyan fejlesztés valósult meg, amelynek eredményeként egy összefüggő kerékpáros hálózat alakul ki Újpesten is, lehetővé téve a helyi közszolgáltatások biztonságos és gyors elérését két keréken is. Fontos, hogy ne csak a belváros felé haladó kerékpárutakat fejlesszék – bár ezek biztonságosabbá tétele, mint történt az Üllőin vagy a Körúton, szintén fontos – hanem a lokális feltételek is javuljanak.
A projektben szereplő helyszíneken elkészültek a burkolatalakítások, felfestések, forgalomtechnikai változtatások. A fejlesztések jobb kapcsolatot nyújtanak az Újpesti Vasúti híd, így Buda és a Váci út felől a Berda József és Tél utcai lakótelepek mentén meglévő kerékpársávokra, illetve ezeken keresztül Rákospalota és Káposztásmegyer felé, valamint Újpest központját is átjárhatóbbá tették a beruházás során kerékpárral. Az Óceánárok utcai fejlesztéssel pedig egy fontos lépést tettek Káposztásmegyer és a dunamenti kerékpárút közti kapcsolat megteremtése felé.
A kerékpáros fejlesztések a Budapesti Mobilitási Tervben is rögzített részei a város közlekedési stratégiájának, és mint ilyen már a 2017-es változatban is szerepeltek. A legutóbbi szakmai felülvizsgálatát is széleskörű szakmai és politikai konszenzus övezi, hiszen ellenszavazat nélkül fogadta el a főváros közgyűlése – mondta el Balogh Samu.