FRISS

Kőbányán is biztonságosabb lett biciklizni, ezt kapták a helyiek a karácsonyfa alá


Kőbányán 1,1 milliárdot költöttek a kerület kerékpárosbaráttá tételére, forgalomcsillapításra, és javultak a gyalogos közlekedés feltételei is.

A beruházás a kőbányai Kolozsvári utca–Korponai utca, Vaspálya utca–Gyömrői út–Sibrik Miklós út–Mádi utca által határolt területet fedi le. A tervezéskor szempont volt, hogy a kerékpárút-hálózat hiányzó szakaszainak megépítésével gyors és biztonságos kapcsolatok jöjjenek létre a kerületen belül, vagyis hogy kerékpárral el lehessen jutni a kerületi alközpontokba, a közlekedési csomópontokra.

Kőbánya
Kép: BKK

 

Budapest Főváros Önkormányzata és a BKK a Kőbányai Önkormányzattal együttműködve „Kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztések Budapest X. kerületében” címmel, VEKOP-5.3.1-15-2020-00014 projektszámon 1,114 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatás segítségével valósította meg a fejlesztést. A beruházásban – aminek részleteit a helyszínen ismertette Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke és Horváth László, a BKK beruházási igazgatója – ezek a fejlesztések készültek el 2023 vége előtt: 

  • egybefüggő kerékpáros útvonal létesült a Kőér utca–Gitár utca tengelyen két irányban a Sörgyár utca és a Gyömrői út között,
  • biztosították a kétirányú, irányhelyes kerékpározást a Kőrösi Csoma Sándor úton a Halom utca és az Előd utca között, illetve a Harmat utca egy szakaszán,
  • több lakóutcát bevontak a meglévő 30 km/h sebességkorlátozású zónákba, ami forgalomtechnikai elemek és sebességcsillapító küszöbök telepítésével valósult meg, a legjelentősebb csillapítás a Liget utcán történt,
  • emellett parkolósávokat jelöltek ki, és gyalogátkelőhelyek újultak meg.

Mint elmondták, ezek együttesen növelik az általános közlekedésbiztonságot, és mindezt a tervezettnél és az engedélyezettnél kevesebb fa kivágásával sikerült elérni.

width=4000
Kép: Tuba Zoltán/Képszerkesztőség

 

Ez összhangban van a fővárosi közlekedés fejlesztésének irányait kijelölő Budapesti Mobilitási Tervvel, amelyben politikai kurzusokon átívelő célokat fogalmaztak meg, és ami a közösségi, a kerékpáros- és gyalogosközlekedés előtérbe helyezését tűzte ki célul annak érdekében, hogy fővárosunk élhetőbb és még inkább ember- és környezetbarát város legyen, a külső kerületekben ugyanúgy, mint a belvárosban.

(Kiemelt kép: Merész Márton/Énbudapestem)