A következő napokban Karácsony Gergely az összes fővárosi közüzemi vállalatnál látogatást tesz, hogy a dolgozók első kézből értesülhessenek mindarról, ami a fővárossal történik. A főpolgármester hétfőn a legnagyobb fővárosi vállalatnál, a majd’ 10 ezer embert foglalkoztató, közel ezer autóbuszt, hatszáz villamost, száz metrószerelvényt és 140 trolibuszt üzemeltető BKV-nál járt.
Amelynek kollektívája az ország egyik leginkább összetartó közössége, nem véletlenül használják oly gyakran a BKV-család kifejezést is – természetesen magukra vonatkoztatva.
A főpolgármester protokollmentes találkozásra érkezett az Üllői út 197. alatt található remízbe, a Száva kocsiszínbe, és azzal kezdte, hogy Budapesten 10 emberből 9 elégedett azzal, ahogy BKV működik, ami szerinte Magyarországon példátlan teljesítmény...
Vajon hány ilyet lehetne még felsorolni? Foci? MÁV? Egészségügy? Oktatás? – tette fel a főpolgármester a költői kérdést,
majd emlékeztetett arra, hogy amióta a kormány folyamatosan megszorításokkal sújtja Budapestet, igyekeztek a problémát úgy kezelni, hogy azt se a dolgozó se az utas ne érezze. Nem ritkították a járatokat, nem csökkentették a fizetéseket.

„Úgy álltunk hozzá, hogy vannak dolgok, amiken nem lehet spórolni. Ezért amikor egyre több megszorítást kaptunk a nyakunkba, azt a döntést hoztuk, hogy nem megyünk bele abba az utcába, hogy valamelyik kezünket vagy lábunkat levágjuk, mert akkor elvérzünk” – mondta Karácsony Gergely, hozzátéve azt, ezt a stratégiát eddig lehetett bírni. „Hiszem azt, hogy ezután is bírni fogjuk, és ha most van is néhány olyan kérdés, amelyekre nekem sincs válaszom, a legfontosabb kérdésre van" – jelentette ki Karácsony Gergely: „Akkor tudjuk ezt végigcsinálni, ha egy csapatként küzdünk!
„Borzasztóan utálom, azt a méltatlan helyzetet, hogy annak a város, amelyből az egész ország él, annak kuncsorognia kell a saját pénzéért" - jegyezte meg Karácsony Gergely, de kiemelte, hogy még egy-két BKV sztrájk is nagyobb kiesés okoz költségvetésből, mint amennyit a kormány szeretne behajtani a fővároson. Karácsony megemlítette azt is, hogy a főváros csődje magával rántaná az országot például a hitelminősítők szemében.
Ha csapatként tudunk dolgozni, akkor erősebbek leszünk, mint az a politikai akarat, amelyik tönkre akarja tenni ezt a várost

A járatokon évente több mint 1,2 milliárd utazás történik, ez felfoghatatlanul nagy szám, de napi bontásban is elképesztő adatokat kapunk - a villamosokon naponta 930 000 utazás történik, a buszokon még ennél is több, 1 210 000. A két legforgalmasabb metróállomáson, a Deákon és a Kálvinon a 2017-es adatok szerint közel annyi fel és leszállás történik, amennyi Debrecen lakossága. A BKK mellett a BKV dolgozói azok, akik ezt a hatalmas rendszert viszik a hátukon, és felelnek naponta mindannyiunk életéért, biztonságáért, a buszvezetőktől a pályakarbantartókon át a peronügyeletesekig.

A BKV elhivatott dolgozóinak életébe pillanthatunk be, amikor a Kelenföldi autóbuszgarázsban jártunk, ahol többezernyi óra munkával keltik életre a nosztalgiajáratokat (is), és mentettek már meg elveszettnek hitt buszmodellt úgy, hogy az utolsó példányra 2014-ben egy verőcei nyaralóval összeépítve (!) találtak rá. De hasonlóan nagy élmény volt az Óbudai autóbuszgarázs meglátogatása is, ahol három és fél évtizede a cégnél dolgozók meséltek a szakma minden csínjáról. Vagy hasonlóan szemfelnyitó élmény volt a metró éjjeli üzemét meglesni és egy éjszakát lent tölteni a föld alatt és bejárni a színfalak mögötti területet – és rádöbbeni, micsoda infrastruktúrát kell fenntartani, mert bizony a mozgólépcsőnek is van „hátulja" és a szellőzőrendszerek labirintusa is hatalmas.