STÍLUS

Művészeti alkotásnak is beillik a budapesti közlekedés


Kis képzelőerővel még játszani is tudunk a BKK szuper animációjával, ami 10 millió GPS-bejelentkezés alapján térképet rajzolt a fővárosi tömegközlekedésről.

Elkészült a budapesti közösségi közlekedés járatainak animációja egy átlagos hétköznapról. Ehhez a BKK több mint 10 millió GPS-bejelentkezés adatait használta fel. Budapesten valamennyi villamos, trolibusz, kék színű autóbusz és HÉV GPS-jeladó eszközzel van felszerelve, amelyek folyamatosan közvetítik földrajzi helyzetüket a FUTÁR-központ rendszerének. Ennek köszönhetően érheti el bárki a BudapestGO-ban a valós idejű járatinformációkat.

Az animációban bemutatják valamennyi metró, villamos, troli, nappali és éjszakai buszok, továbbá HÉV-jármű megtett útját, illetve azt, hogy épp mennyi jármű van forgalomban adott időszakban – mindezt egy átlagos hétköznapon, 2024. február 15-én rögzítették. A metrók nem rendelkeznek helymeghatározó eszközökkel, ezért a 2024 februárjában érvényes hétközepi menetrend alapján szimulálták a szerelvények mozgásait.

 

Most mindenki megkeresheti a kedvenc viszonylatát vagy elkísérheti a párját dolgozni

Éjféltől hajnalig az éjszakai autóbuszokkal kiszolgált tengelyek figyelhetők meg, mint az Üllői úti-Váci úti tengely, a Kerepesi úti tengely vagy a Hungária körgyűrű. Érdemes egy pillantást vetni a főbb közlekedési csomópontokra is, hiszen jól látható a járművek összpontosulása, illetve a menetrend szerinti csatlakozások, például az Astorián, a Széll Kálmán téren, a csepeli Szent Imre téren, az Örs vezér terénél, a Határ útnál vagy Kelenföld vasútállomásnál.

Kezdésnek látható a Nagykörúton 0-24 órában közlekedő 6-os villamos, valamint a belvárost és a nemzetközi repülőtér kapcsolatát biztosító 100E Repülőtéri Expressz járat közlekedése is. Hajnalban körülbelül 3 óra 30 perctől kezdődően először a kocsiszíneknél és a garázsoknál koncentrálódnak, majd a hálózaton megjelennek a nappali járatok is, amelyek 4 óra 45 perctől szinte teljesen felváltják az éjszakai szolgáltatásokat.

Nappal kiemelkedően kirajzolódik a sűrűn közlekedő, nagy kapacitású metróvonalak tengelye, a Rákóczi út-Thököly út felszíni tengelye, a Nagykörút, a Kiskörút, az Üllői út, a Soroksári út és a Fehérvári út közösségi közlekedésének forgalma. A reggeli és délutáni csúcsidőszakok szintén jól elkülöníthetők, ekkor sűrűsödve jelennek meg a járművek. 23 óra 30 perctől ismét láthatók a fekete pontokként ábrázolt éjszakai járatok, amelyek fokozatosan váltják fel a nappali szolgáltatásokat.

(Kiemelt kép: BKK/facebook)