Október elején jött a hír, hogy a Valyo két projektjét is díjra jelölték a Temesvári Építészeti Biennálén. Az egyik most közönségdíjas lett.
A Rakparthoz hasonló projektek eleve nem a pályázatok és a díjak miatt készülnek, de az ezzel járó publicitás mindenképp segít azokat népszerűsíteni. Ezért is bír hírértékkel, hogy október elején két Valyos projekt is bekerült a Temesvári Építészeti Biennáléra, a Beta Awardsra, a Duna Kollekció (a Duna fürödhetőségét és úszhatóságát célzó ötlet) és a Rakpart (pesti alsó rakpart közösségi programszervezése), ez utóbbi pedig közönségdíjas lett. A közönség idén szavazhatott először, bevonásukkal az volt a cél, hogy a köztereket tervező, építő szakmát közelebb hozzák az azt használó emberekhez.
Beta Awards
A Beta (a Temesvári Építészeti Biennálé) egy temesvári székhellyel rendelkező fesztivál jellegű esemény, ami alkalmat ad arra, hogy a minőségi épített környezetet népszerűsítse, ugyanakkor a várostervezők, építészek, művészek között közvetítsen, találkozási ponthoz és együttműködési lehetőséghez segítve őket például az olyan alkalmakkal, mint az idei díjátadó is volt. A Beta díjakra Romániából, Szerbiából és Magyarországról lehetett pályázni azon gondolatiság mentén, hogy a három országra a közös gyökereik, a regionális elhelyezkedés és a kulturális hatások nagyjából hasonló hatást gyakoroltak, építészeti stílusaik, tervezési koncepcióik a sok azonosság ellenére mégis eltérhetnek. Az idei Betán az elismert építészekből, fotósokból, írókból és aktivistákból álló zsűri olyan pályázatokat várt, amelyek az elmúlt nagyjából két évben meg is valósultak, a következő hét kategóriában: Épített tér, Belső tér, Köztér, Diploma projekt, Kísérletezések, Szöveg és Fotó. A második körben a zsűri által kiemelt projektekre lehetett szavazni, itt nyert a Rakpart a Köztér kategóriának az Ideiglenes Installáció szekciójában. Ide kattintva lehet megnézni, hogy a Rakpart mellett milyen más városhasználati ötletek versenyeztek még.
Valyo
A Város és Folyó Egyesület (Valyo) csapata 2010 óta dolgozik azon, hogy közelebb hozza Budapesten a városlakókat a Dunához és a Dunát a városlakókhoz. Kezdetben kis léptékű művészeti installációkat és akciókat szerveztek a Duna-partra, de 2015 után kidolgoztak a pesti rakpart használatára egy víziót egy fővárosi pályázat keretében, amely előképpé vált a további fejlesztésekhez. 2015 és 2019 között az átmeneti köztérhasználatban rejlő lehetőségeket bemutató projektjeik, mint a Szabadság híd ideiglenes köztéri használata vagy a rozsdaövezeti Duna-parti területek hasznosítása már nagyobb körben is ismertté tették őket. A Valyo Kikötő mellett közösségszervező munkát végeztek a Római parton, az egyik utolsó természetes budapesti partszakaszon, és 1000 ártéri fát mentettek meg a kivágástól. 2019 után a civil szervezetek felé nyitó önkormányzatokkal együttműködve alakíthattak ki átmeneti Duna-parti helyeket: a pesti és budai rakpartot a belvárosban, valamint az Árasztó-partot a rozsdaövezetben. A Duna vízfelületének hasznosítása már régóta napirenden van, de a Valyo az elmúlt években tudatosan fókuszált az érinthető és úszható Dunára, ezért az elmúlt nyarat az ipari örökségek újjáélesztése (Hengermalom) mellett vízmintavétellel töltötték, hogy eloszlassák a Duna vízminőségével kapcsolatos tévhiteket.