Legkorábban két év múlva kezdhetik építeni a felhőkarcolókat, de egyelőre nem találtak senkit, aki elhelyezne 255 ezer tonna hulladékot. Ráadásul a mini-Dubaj területén működő vállalkozók közül négyen perre vitték az egyezkedést a MÁV-val.
Továbbra is keresik azokat a vállalkozókat, akik megtisztítanák a Rákosrendezőre tervezett mini-Dubaj területét a szennyeződésektől. A terület megtisztítására 20 milliárd forintot költene az állam, de a gigantikus befektetésre egyelőre nincs jelentkező, ezért két tender határidejét is ki kellett tolni.
A MÁV-hoz tartozó terület 130 hektáros, itt kellene az építkezés előtt elbontani az épületeket, vágányokat, vezetékeket, kivágni a fákat, bokrokat, valamint innen kellene elszállítani és elhelyezni 255 ezer tonna hulladékot. Ez a művelet 14 milliárd forintba kerül. A másik tender a felszín alatti szennyeződések feltárása, és egy stratégiai környezetvédelmi vizsgálat elvégzése, ez 5,9 milliárd forintért keres gazdát.
Szijjártó Péter korábban azt mondta, a területet már idén szeptemberben fejlesztésre kész állapotban szeretnék átadni az arab vállalkozóknak, ez aligha sikerül. A MÁV saját hatáskörben már áprilisban megkezdte a növényzet irtását, júliustól pedig a területen lévő 100 épület bontását is, mert a bontási hulladék elszállítása sok időt vesz igénybe, de egyelőre nem látni a végét.
Az Énbudapestem helyszíni riportjában többen is megszólaltak a tervezett építkezés területén élő 27 lakó közül. Van, akinek a MÁV már ajánlott cserelakást, többen azonban még mindig nem tudtak elköltözni a Tatai útról. A Népszava arról ír, hogy öt jogcím nélküli lakó nem elégedett a MÁV ajánlatával, és velük február óta nem sikerült megállapodnia a vasúttársaságnak. A Rákosrendezőn működő 56 cég közül 43 vállalkozással állapodott meg a MÁV, kilenccel zajlik az egyeztetés, négy vállalkozó pedig perre vitte az ügyet.