A Nagyvárad és a Lehel téri metróállomások átadásával befejeződik az öt és fél éve tartó felújítási folyamat.
A 2017. november 6-án indult rekonstrukció idén május 22-én véget ér, így öt és fél év után egy teljesen megújult, modern és akadálymentes vonalon közlekedhet az a félmilliónál is több utas, aki naponta az M3-as metrót választja, írja a M3-as metróvonal felújításának hivatalos honlapja.
„Még egy kis kitartást kérünk mindenkitől, de már latható az alagút végén a fény” – teszik hozzá a honlapon. Ezt azt is jelenti, hogy május 22-én átadják a Nagyvárad tér és a Lehel tér megállókat.
A rekonstrukció kevésbé látható, de talán legfontosabb eredményei – magyarázzák – a legmodernebb utasbiztonságot jelentő rendszerek beépítése, az új és korszerű vasúti pályaszerkezet, a teljes körű elektromos és gépészeti felújítás.
Ahogy a Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója korábban elmondta, a 225 milliárdos felújítás mindössze 25 százaléka látszik, és 75 százaléka az, ami például az alagutakban vagy a falak mögött található, ilyen például a modern, vízköddel oltó rendszer is.
Ahogy ebben a cikkünkben összefoglaltuk, a Fővárosi Közgyűlés 2014. augusztus 25-i rendkívüli ülésén fogadta el a 3-as metró infrastruktúrájának és a járműparkjának felújításáról szóló javaslatot. A befejezés eredeti céldátuma 2017 vége volt.
Az idén egyébként négy megállót adtak már át, a Ferenciek tere és a Deák Ferenc tér metróállomások átadásáról ebben a cikkünkben, az Arany János utcai megálló és Nyugati pályaudvar megálló átadásról ebben a cikkünkben foglalkoztunk.
Kiemelt kép: Tuba Zoltán/kepszerk.hu