KÖZÉLET

Mutatjuk a felújított Nyugati pályaudvar és Arany János utca metróállomásokat


Március 20-án átadják a Nyugati pályaudvar és az Arany János utca metróállomásokat, hétköznap így ismét teljes vonalon közlekedik az M3-as metró. Fotó, videó!

  • Az Énbudapestemnek lehetősége volt megtekinteni a felújított állomásokat még az átadás előtt.
  • Még az idei év első felében visszaadnák a korlátozásoktól mentes teljes vonalat az utasforgalom számára.
  • Közben Karácsony Gergely és Soproni Tamás egy Facebook-videóban jelentették be, továbbra is küzdeni fognak a Nyugati tér megújításáért.

Az M3-as metró mintegy 220 milliárd forintból megvalósuló felújításánál a pályaszakasz korszerűsítése mellett olyan szempontokat is figyelembe vettek, mint az akadálymentesítés, az állomások zöldítése, funkcionális dizájn kialakítása, de szempont volt egy elérhetőbb, mindenki számára egyszerűbben igénybe vehető közösségi közlekedés biztosítása.

Csak úgy, mint korábban a Deák Ferenc tér, valamint a Ferenciek tere átadása előtt – az Énbudapestemnek most is lehetősége volt megnézni az átadásra váró állomásokat a munkálatok utolsó napjaiban.

Fotó: Merész Márton/Énbudapestem
Fotó: Merész Márton/Énbudapestem
Fotó: Merész Márton/Énbudapestem

Mindkét megálló teljesen új dizájnt kapott, míg a Nyugati pályaudvar narancssárga, sötétkék és fekete színekben pompázik, addig az Arany János utca megállóban a világosabb türkiz és a sötétebb kékesszürke, valamint az alumínium szürke dominálnak.

Ezen felül mindkét megálló kapott új, ferdepályás felvonókat a mozgólépcsők közé, a Nyugatinál pedig az aluljáró megközelítésére épült egy új lift is.

A BKK közleménye szerint március 20-án adnák át az utasforgalomnak az Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomásokat, ezzel ismét – a Nagyvárad és Lehel tér állomások kivételével, ahol egyelőre csak megállás nélküli áthaladással – a teljes vonalon közlekedne az M3-as metró hétköznap. Hétvégén egyelőre csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között jár a metró, Kőbánya-Kispestig továbbra is pótlóbusszal lehet közlekedni.

Fotó: Merész Márton/Énbudapestem
Fotó: Merész Márton/Énbudapestem
Fotó: Merész Márton/Énbudapestem
Fotó: Merész Márton/Énbudapestem
Fotó: Merész Márton/Énbudapestem

A naponta több mint félmillió utast szállító vonalon 2017-ben kezdték el a munkálatokat, és a tervek szerint még az idei év első felében visszaadnák a teljes vonalat az utasforgalom számára. Ezzel befejeződik az M3 metróvonal közel öt és fél éve tartó rekonstrukciója, és teljesen megszűnik a felszíni metrópótlás.

(Ha az alábbi TikTok-videó nem töltődik be, akkor frissíts egyet az oldalon.)

@enbudapestem Átadás előtt nézhettük meg a felújított Nyugati pályaudvar és Arany János utcai metróállomásokat. Írjátok meg, hogy tetszenek az új állomások? #m3metro #budapest #nyugatipalyaudvar #aranyjanosutca #felujitas #enbudapestem ♬ B.O.T.A. (Baddest Of Them All) - Eliza Rose & Interplanetary Criminal

A Nyugati tér fejlesztése

A metrómegállók átadásával párhuzamosan rendezni kell a Nyugati tér helyzetét is – erről már Karácsony Gergely főpolgármester és Soproni Tamás terézvárosi polgármester beszéltek egy péntek reggel közzétett Facebook-videóban, ahol kiemelték, hogy bár a kormány leállította a Nyugati pályaudvar és környezetének fejlesztését, az önkormányzatok nem mondtak le Budapest fejlesztéséről, és azon lesznek, hogy megvalósulhassanak a tervezett újítások, beleértve a Nyugati felüljáró elbontását.

Mint ismert, a korábbi tervek szerint kikerültek volna a vonatok az Eiffel-csarnokból, a mellette levő parkolót és buszpályaudvart felszámolták volna, valamint elbontásra került volna a Nyugati téri felüljáró. Mindez azonban nem valósul meg, miután januárban a kormány bejelentette, felmondják a továbbtervezésre már korábban elnyert uniós támogatási szerződést.