50 évvel ezelőtt, 1975. november 28-án, meghitt, bensőséges hangulatú ünnepségről tudósított a hazai sajtó. Budapestre érkezett tízezredik Barkas. A kelet-német Barkas b1000 típusú mikrobuszt/kisteherautót a chemnitzi (akkor: Karl Marx-Stadt) Barkas-Automobilwerke ekkor már 14. éve gyártotta szinte változatlan formában. Mindez nem zavarta a Népszabadság tudósítóját a "korszerű" és a "gazdaságos" jelzők használatában, aki a Barkast "magánszemély- és teherszállításra is alkalmas járműként" definiálta, A ünnepi kocsit az AFIT 4-es számú Autójavító Vállalat Mozaik utcai telephelyén adta át Heinz Dietrich kereskedelmi igazgató a dolgozóknak, Gerhard Reinert kelet-német nagykövet jelenlétében. A jelenlévők közül valószínűleg senki nem sejtette, hogy a Barkasok gyártása ekkor még csak a félidőhöz érkezett, a típust ugyanis 1989-ig gyártották kétütemű Wartburg-motorral, és még utána is 1991-ig, négyütemű motorral. 1975-ben a MÁLÉV-nak is Barkas mikrobuszai voltak.
