A fővárosi közösségi költségvetés Legális street art akciók projektjének keretében két újabb alkotással gazdagodott Budapest. Az Astoria-aluljáró két fémajtójára a népszerű street art művész, VOID egy-egy alkotása került fel.
Az aluljárók nem a legszebb helyszínei egyik nagyvárosnak sem. Mondjuk izgalmas történelmi kitétel, hogy az Astoriáról, ami 1963-ban a város első ilyen modern típusú aluljárója volt, a korabeli sajtó igyekezett elhitetni, hogy belsőépítészeti megoldásai „a jövőbe mutatónak”, az elhelyezett automatákkal, kirakatokkal együtt. Ám az ekkor még szokatlan a modernista formavilág nem járt magas színvonalú kivitelezéssel.
Azóta sok víz lefolyt a Dunán, és épp a közösségi költségvetés keretében a felszíni zebrák újra visszakerültek az évtizedekkel korábban felszámolt jogos helyükre, de a metró miatt az aluljáró sem vesztette el funkcióját, és igazán ráfért már egy kis színesítés.
Az aluljáróban az egyik, a VIII. kerületben lévő ajtóról egy színes arc néz vissza, ez VOID-ra kifejezetten jellemző motívum. Egyik leghíresebb alkotásán, a Kazinczy u. 12. szám alatti kapun is hasonlót láthatunk, de a városban más helyeken is megtalálni a jól felismerhető jegyeket egy-egy figurán.
Az aluljáró másik, V. kerületi ajtójára is egy arc került. Itt Alekszandr Szergejevics Puskin portréját gondolta tovább a művész, méghozzá a közeli Puskin Mozi fennállásának 100. évfordulója alkalmából. A Puskinon látható 3D szemüveg a modern mozira utal, a háttér fehér-szürke labirintusszerű mintája pedig az aluljáró útvesztőire, az egyenes, mindig derékszögben záródó vonalakra reagál.
A két, teljes egészében díszített ajtó matricázással készült. Ez a technika az egyszerű, gyors felhelyezést szolgálta, így a későbbiekben is könnyebben kezelhetők lesznek ezek a felületek.
A közösségi költségvetés idei nyertes ötleteiről ebben az írásunkban olvashatsz.
