STÍLUS

Ott, ahol a hatos megáll (2. félidő)


Ütemterv szerint halad a nagykörúti villamosvonal felújítása, a Tátra utca és a Jászai Mari tér között, július 9-én megkezdődött a Pestre vezető oldal rekonstrukciója.

A Budapesti Közlekedési Központ közleménye szerint a tervek szerint alakul a nagykörúti villamosvonal modernizációja, melynek részeként a BKV Zrt. egy speciális, sínkörülöntéses vágányrendszert épít ki. Az alkalmazott technológia nemcsak a zaj- és rezgésterhelést mérsékli, hanem lehetővé teszi, hogy a villamosok gyorsabban haladjanak át az érintett szakaszon.

A pályakorszerűsítés június 21-én kezdődött meg a Budára vezető oldalon, azóta a bontási, betonozási, valamint elemfektetési munkák jelentős része be is fejeződött. A munkák során komoly kihívást jelentett az a szélsőséges időjárás. Az extrém magas hőmérséklet, majd a nagymennyiségű csapadék, az erős szél és villámlás is korlátozott bizonyos munkafolyamatokat. ám a közreműködők összehangolt tevékenységének köszönhetően a nem várt időjárási viszonyok sem okoztak csúszást a szakasz felújításban.

A július 9-től vette kezdetét a felújítás második félideje, a Pest felé vezető oldalon is megkezdődtek azok a munkák, amelyeket a másik vágányoldalon  már elvégeztek, vagyis a bontás, az alapozás, az elemszállítás- és fektetés, alépítményi és vágányépítési feladatok. 

Az építkezés miatt július 10-től forgalmi változás lépett életbe a Nagykörút érintett szakaszán, amely két fontos ponton tér el az eddigi forgalmi rendtől:

  • Továbbra is 2x1 sávon haladhat a közúti forgalom – beleértve az autóbuszokat is –, azonban a déli oldal helyett az északi, XIII. kerületi oldalra kerültek át a sávok. Az átterelési pontok változatlanul a Margit hídnál és a Pannónia utcánál vannak. A pótlóbuszok is ezen az útvonalon járnak, ugyanakkor a megállóhelyeik nem változnak, a Vígszínháznál levő megállók elhelyezése sem változik, az utasok továbbra is a megszokott helyeken tudnak fel- és leszállni.
  • A másik fontos változás a Margit híd pesti hídfőjénél volt: Buda felől érkezve az eddig egyetlen sáv bővült. Egy külön sávot alakítottak ki a Nyugati tér felé haladóknak, de maradt egy sáv a Balassi Bálint utca felé kanyarodóknak is. Ez a változás növeli a csomópont áteresztőképességét, és várhatóan csökkenti a torlódásokat ebben az irányban.