Az fővárosba érkező új csuklós Mercedes buszok klímásak, akadálymentesek, környezetbarátok és ideálisak a nagy utasforgalmú vonalak kiszolgálására. Az első új járművek a Rákóczi út – Thököly út tengelyen és Dél-Pesten állnak forgalomba.
A BKK egyik szolgáltatója, az ArrivaBus kedden mutatta be azokat az új buszokat, melyek 2025 és 2027 között állnak forgalomba Budapesten, így biztosítva, hogy a főváros közösségi közlekedése minél kényelmesebb és fenntarthatóbb legyen. A megújuló, több mint 200 buszból álló új Arriva flottában 110 + 32 darab a most bemutatkozó Mercedes a legmodernebb dízel technológiával felszerelt csuklós jármű – írják közleményükben.

Ez a típus – a Citaro G (628 03) – az európai városi közlekedés egyik legnépszerűbbje, megbízhatóságáról és kiváló utaskomfortjáról ismert. A jármű 18 méteres hosszával és csuklós kialakításával kiválóan alkalmas a csúcsidőszaki zsúfoltság kezelésére, miközben a vezető és az utasok számára is korszerű technológiai megoldásokat kínál.

Az Arriva fő célja, hogy a fenntartható közlekedés élvonalába tartozzon. Ezért fejlesztik Andor utcai telephelyüket a zéró emissziós jövőre, és ezért indítják útnak 2026-tól az első elektromos buszaikat is. A bemutatott dízel Citaro G-k már most is megfelelnek a legszigorúbb európai környezetvédelmi előírásoknak – de a cél egyértelmű: zéró kibocsátás, tiszta levegő, élhető város. „Ez egy új fejezet a budapesti buszközlekedés történetében. Egy lépés egy okosabb, fenntarthatóbb, emberibb jövő felé. Egy jövő felé, ahol a közösségi közlekedés nem csupán egy választási lehetőség – hanem a legjobb választás.” – mondta el a bemutatón Körmendi Anikó, az Arriva Hungary vezérigazgatója.

A gyártó azt emelte ki, hogy a jármű számos fejlett biztonsági funkciója közül is kiemelkedik a Sideguard Assist rendszer. Ez a radaralapú technológia figyeli a jármű melletti területeket, segítve a gyalogosok, a kerékpárosok vagy bármely akadály észlelését a vezető holtterében, különösen kanyarodáskor. Budapest forgalmas utcáin ez létfontosságú védelem.


De az izgalmas technikai infókhoz tartozik az is, hogy a Citarok egy rendkívül hatékony rekuperációs rendszerrel is fel vannak szerelve. Fékezéskor a generátorok a lassításból származó energiát elektromos árammá alakítják, amelyet szuperkondenzátorok tárolnak el. Amikor a busz újra elindul, ezek a kondenzátorok látják el a fedélzeti elektromos rendszert, így tehermentesítik a motort. Az eredmény: alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, kevesebb károsanyag-kibocsátás, és igazi hozzájárulás a tisztább városi levegőhöz.