Idén négy éves a 2021-ben megújult MOL Bubi. Az 1.0 radikális megújítása után 5-8-szorosára nőtt az utazásszám, mára 222 helyen 2460 bringát lehet felvenni, a tavalyi legnépszerűbb napon – 2024. május 10-én – közel 18 ezer utazás történt a zöld bicókkal.
A Budapesti Közlekedési Központ közbringaszolgáltatásának megújulása óta 64 új gyűjtőállomással bővült a rendszer, a legújabb két állomást Újbudán alakították ki – írja közleményében a BKK.
A Bubik első generációját 2014-ben mutatták be, azóta a kezdeti 1100 darabos flottához képest a közbringarendszer 2021-es megújítása új korszakot és jelentős fejlődést hozott a zöld biciklik és ezzel együtt a rendszeresen kerékpározók életében.
A közbringarendszer népszerűségét mi sem mutatja jobban, minthogy volt olyan év, amikor 7 millió kilométernyi útnál is többet tettek meg a kerékpárokkal, és folyamatosan nő a felhasználók és az állomások száma is. Az első változathoz képest jóval egyszerűbb bérlési rendszer, korszerűbb, sokkal könnyebb bringák vannak forgalomban, és az egyre nagyobb területet lefedő állomás-rendszer is mind hozzájárultak az elterjedéséhez.
Áprilisban rukkolt elő a BKK azzal a látványos videóval, ami a Bubi egy napját mutatta be. A videót nézve úgy tűnik, nincs pillanat amikor valaki ne tekerne épp a Bubival a városban, de látványosan kirajzolódnak a reggeli és esti csúcsok és a legforgalmasabb útvonalak is. A felgyorsított felvételen éjféltől követhetjük a több mint 200 Bubi-gyűjtőállomás csaknem 2000, forgalomban lévő kerékpárjának felvételi és leadási adata alapján, félmillió GPS-bejelentkezésből összeálló mozgást.
A lefedett területeken így is sűrű a mozgás és a hálózat, de a BKK közleményében azt írja, hogy a jövőben egészen máshogy fog kinézni egy ilyen felvétel: a tervek szerint a 2026-ban induló Bubi 3.0 rendszerben kétszer annyi kerékpár, 5-6-szor több leadási ponttal, és több mint 80 százalékkal nagyobb területen szolgálja majd ki az igényeket. A BKK 2026-ban egy új, nemzetközi viszonylatban is innovatívnak számító közbringarendszer indítását tervezi, amely a mostaninál jelentősen nagyobb, rugalmasan bővíthető flottával és elektromos rásegítésű kerékpárokkal valósul majd meg. A BKK a szolgáltatás folytatásához tavaly ősszel közbeszerzési eljárást indított, amely jelenleg is folyamatban van. Az eljárás eredménye, hogy ki lesz a Bubi új szolgáltatója, pár hónapon belül kiderül.
A tervek szerint az új közbringarendszer legalább 5000 kerékpárt biztosít majd, amelyből legalább 1000 db elektromos rásegítésű lesz, és a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontot, így az összes metróállomást is lefedi majd. Az új szolgáltatás olyan városrészekbe is elér majd, mind az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-városkapu, a József Attila-lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is felvehetők és leadhatók lesznek.