Várhatóan július végére teljesen elbontják a Deák téri beléptetőkapukat, amelyeket a korábbi fideszes vezetés idején, az e-jegyrendszer miatt állítottak fel. A munkák ma, pénteken kezdődnek.
Pénteken megkezdik az M2-es metróvonal Deák Ferenc téri állomásán, a Sütő utcai kijáratnál található beléptetőkapuk elbontását. Várhatóan három hétig tartanak a munkálatok. A kapukat még 2017-ben, az elektronikus jegyrendszer megvalósítása miatt állították fel – tudatta a BKK.
csaknem tízmilliárd forintot bukott a meg nem valósult e-jegy rendszeren a főváros.
Az elektronikus jegyek bevezetésének a korábbi fideszes vezetés idején állt neki Budapest. A Nemzetközi Választottbíróság elnöke szerint akkoriban a BKK olyan céget bízott meg a munkával, amely soha korábban ilyen feladatot nem végzett.
A márciusi ítélet nyomán a német Scheidt & Bachmann cég 5 millió 950 ezer euró összeget fizetett a BKK-nak. A cég ugyanis a bíróság szerint is szerződésszegést követett el, amely miatt a BKK jogszerűen mondta fel a 2014-ben aláírt vállalkozási szerződést. Ez a visszanyert összeg csak részben fedezi azt a kiadást, amit a BKK korábbi vezetése fizetett ki az ügyben. A perben a fővárosi közlekedési cég több tételben összesen 45,5 millió euró plusz kamatok (összesen több mint 25 milliárd forint) megfizetését kérte.
Karácsony Gergely főpolgármester pedig úgy fogalmazott, a korábbi BKK-t terheli annak a mulasztásnak a felelőssége is, hogy nem rendelkeztek kellő szakmai képességgel egy ilyen összetett feladat megrendelői feladatainak ellátására, a projekt lebonyolítására. Ez az alkalmatlanság sok milliárd forinttal rövidítette meg Budapestet.
Vitézy Dávid pedig az ítéletre korábban úgy reagált, ha 2014 decemberében Tarlós István javaslatára a Fővárosi Közgyűlés nem váltotta volna le a BKK éléről, az elektronikus jegyrendszer már rég működne. Mint írta, a Tarlós által kinevezett új BKK vezető, Dabóczi Kálmán félreállította az ő szakértői csapatát, módosították a szerződéseket.
A BKK szerint a bontás idején a gyalogosok folyamatosan használhatják a Sütő utcai kijáratot, ugyanis a munkák nagy részét a metró éjszakai üzemszünete alatt végzik majd el. A leszerelt kapuk másra nem használhatók, ezért a társaság a vonatkozó szabályok figyelembevétele mellett hulladékként kezeli azokat.
(Kiemelt kép: BKK)