A BKK múlt hétvégi közleményében ismertette, hogy a következő hetekben újabb, már meglévő biciklisávokat tesznek biztonságosabbá a fővárosban.
A Budapesti Közlekedési Központ azt írja, a munkák során olyan fejlesztések valósulnak meg, amelyek a közlekedés minden résztvevőjének segítséget nyújthatnak a forgalmi rend könnyű és egyszerű felismerésében: a beruházásoknak köszönhetően a kerékpárral, az autóval vagy a gyalog közlekedők is biztonságosabban haladhatnak az érintett helyszíneken.
A munkák június 6-án, csütörtökön a XI. kerületi Irinyi József utcában kezdődtek el. A Petőfi híd és a Karinthy Frigyes út között a már meglévő kerékpársáv biztonsági sávjába rugalmas elválasztó elemeket telepítettek. Az eszközöknek köszönhetően biztonságosabban lehet majd közlekedni az adott szakaszon a Duna-parti kerékpárút felől Újbuda-központ vagy a Móricz Zsigmond körtér irányába.
Tovább fejlesztik a VI. kerületi kerékpáros infrastruktúrát is a Bajza utca több szakaszán:
- a meglévő elválasztósávot meghosszabbítják a Bajza utcában a Podmaniczky utcai csomópont előtt, valamint erre a helyszínre is rugalmas elválasztó elemeket telepítenek,
- szintén ilyen elválasztó elemek kerülnek az Andrássy út és a Délibáb utca közötti meglévő elválasztósávba,
- illetve a Városligeti fasor előtti szakaszon is javulnak a kerékpározás körülményei.
A BKK kiemeli: a terézvárosi fejlesztések során egyetlen parkolóhely sem szűnik meg, a VI. kerületi beruházások során olyan területeket alakítanak át, amelyeket eddig sem használtak a gépjárművek.
A június 10-ei héten kezdődik a munka a XI. kerületi Bartók Béla úton: a Bocskai út és az Ulászló utca között, a Villányi út és a Lágymányosi utca között, valamint a Szent Gellért téren új, piros felfestést kap a már jelenleg is meglévő kerékpársáv.
A közlekedési központ kiemeli: a június harmadik hetére véget érő beruházás nem érinti hátrányosan a gépjárművel közlekedőket, a kivitelezés után is a korábban megszokott mennyiségű parkolóhely áll rendelkezésre a Bartók Béla úton. Az újbudai fejlesztés esetében pedig továbbra is a megszokott számú sáv áll a gépjárművel közlekedők rendelkezésére.
Az egyre népszerűbb közlekedési módot hivatott alátámasztani a MOL Bubi sikere is. A Bubi negyedik szezonja ugyanis már februárban rekord számokat hozott, márciusban további hat gyűjtőállomással bővült a közbringarendszer, melyről itt írtunk korábban.
Kiemelt kép: Merész Márton/ÉnBudapestem