Újabb fordulat történt az agglomerációs közlekedés és a Budapest-bérletek tavaly év vége óta húzódó ügyében, a BKK, a Volánbusz Zrt. és a MÁV-HÉV Zrt. január 17-én módosította a decemberi átmeneti megállapodást. Az Építési és Közlekedési Minisztérium időközben reagált.
A 24.hu megkeresésére a Budapesti Közlekedési Központ azt írta, hogy a BKK, a Volánbusz Zrt. és a MÁV-HÉV Zrt. 2024. január 17-én módosította a három társaság által 2023. december 29-én megkötött átmeneti megállapodást, mely két fontos változást tartalmaz.
Előbbi, hogy a szerződés a közbeszerzési értékhatár elérését követően is fenntartja a megállapodás hatályát. Azaz, hogy a megállapodás az úgynevezett közbeszerzési értékhatár elérését követően - ami a BKK szerint rövid időn belül meg lett volna - érvényben marad.
A másik fontos változás, hogy a jelenleg érvényes szerződésben nincs nyoma annak, hogy a Budapest-bérletek csak átmenetileg, legfeljebb március 1-ig, az új tarifarendszer bevezetéséig maradnak érvényesek a külvárosi, elővárosi járatokon.
„A tavaly december 29-én megkötött, 2024. január 17-én módosított megállapodás mindaddig hatályban marad, amíg azt a felek közös megegyezéssel nem szüntetik meg, vagy azt bármelyik fél 30 napos határidővel nem mondja fel. Ilyen felmondásra sem a Volánbusz Zrt., sem a MÁV-HÉV Zrt. részéről nem került sor" – közölte a BKK.
Ahhoz tehát, hogy hogy március 1. után ne legyen érvényes az agglomerációs megállapodás, a MÁV-nak, illetve a Volánbusznak fel kellene mondania a BKK-val kötött szerződést. Az új határidő csak a kormány és a főváros közötti tárgyalások eredményétől függ.
Legutóbb alig két hete folyt nyilvános üzengetés az ügyben Karácsony Gergely főpolgármester és Lázár János építési és közlekedési miniszter között. Akkor Lázár azt javasolta, hogy a főváros fogadja el területén az ország- és vármegyebérleteket, miután a kormány hozzájárult, hogy a MÁV és a Volán járatain lehet használni a Budapest-bérletet. A főpolgármester akkor azt mondta, hogy a tarifaközösség jó irány, de az ördög a részletekben rejlik.
Frissítés
Időközben reagált a hírre az Építési és Közlekedési Minisztérium. Rövid válaszukban azt írják:
A jelenlegi budapesti agglomerációs közlekedési modellnek március 1-jén, az új tarifarendszer bevezetésével biztosan vége.
(Kiemelt kép: Pelikán János/Képszerkesztőség)