Harminc évvel ezelőtt a mai napon, október 30-án adta át Lotz Károly közlekedési miniszter és Demszky Gábor főpolgármester a Lágymányosi (ma: Rákóczi ) hidat. A 20. század utolsó budapesti hídavatását majdhogynem érdektelen volt az azt megelőzőhöz képest. 1964-ben, az új Erzsébet hídon ott tolongott fél Budapest, az építőket ünnepelték, illetve azt, hogy sikerült a belváros majd’ húsz éven át mementóként is szolgáló tájsebét, az 1945 elején felrobbantott híd maradványait eltüntetni, az új híd pedig azonnal szimbólummá vált.
A Lágymányosi híd felett érzett öröm korántsem volt ilyen egyértelmű. A műtárgy környéke az avatás idején nem volt teljesen kész, ráadásul ezzel véglegessé vált, hogy zavartalan működés egyik lényeges feltételét – az M1, M7 autópályákkal való közvetlen kapcsolatot – nem sikerült kiépíteni, a környékbeli lakosság ellenállása miatt. Az építkezés 1992-ben kezdődött, a munkálatok gyors megindítását az akkori kormány nagyszabású, ám utóbb visszamondott projektje, az 1996-ra tervezett budapesti világkiállítás, az Expo ‘96 indokolta.
„Budapest hetedik közúti átkelőjén mától 2x2 sávon folyhat a forgalom. Az ország legszélesebb hídján kerékpárút és gyalogosjárda is átvezet, ám a tömegközlekedés még nem járhat. A hídhoz csatlakozó úthálózatok nagy része elkészült, kivéve a Dombóvári utat, amelynek 2x2 sávja teljesen csak a jövőre lesz járható, illetve várni kell még a dél-budai tehermentesítő út 70-es út Budaörsi út közti szakaszának elkészültére. Az M1-es, M7-es felől érkezők emiatt még nem használhatják az új hidat, számukra addig is a Nagyszőllősi út-Bocskai út irány ajánlható. Az átadással egy időben leparancsolják az autókat a Petőfi és a Szabadság híd villamossínéről is” – írta a Magyar Hírlap az avatást követően, amit egyébként bombariadó zavart meg. Az új hídon a villamossíneknek is megvolt, a későbbre ígért tömegközlekedés azonban egy év múlva, 1996. szeptember 1-jén érkezett a Népliget és a Kelenföldi pályaudvar között közlekedő 103-as jelzésű busz képében. Akkor 2000-re ígérték a hídon áthaladó 1-es villamos, ám a járat (a Hungária körút átépítésével párhuzamosan) csak a pesti hídfőig jutott.
És tizenöt évig itt is maradt a végállomása.
Az első villamos 2015. március 21-én haladt át az ekkor már négy éve hivatalosan Rákóczi hídnak nevezett műtárgyon. A korábbi elnevezésre nagy méretű tábla emlékeztet. A BKM Nonprofit Zrt. FKF Köztisztasági Divíziója október 25-én, szombaton a Rákóczi híd megtisztításával fejezte be hídmosási programját, ennek azonban semmi köze nincs a kerek évfordulóhoz.
 
