A tél kezdetén várhatóan megindulhat a forgalom a Szentendrei úton Pest irányába.
Várhatóan október 31-én kezdődik a Flórián téri felüljárók déli hídjának műszaki átadás-átvétele, jelentette be a Budapesti Közlekedési Központ.
A cég beszámolója szerint ugyanis október 16-án, csütörtökön jelentős mérföldkőhöz érkezett a felújítás:
a kivitelező szakemberei nekiláttak a felüljáró aszfaltozásának, ami várhatóan az október 20-i hét első feléig tart.
Először az alsó kötőréteg, majd a felső kopóréteget jelentő hengerelt aszfalt kerül fel a hídpályára, illetve a csatlakozó utak felületeire. Ezután következik még többek között a szegélyek mentén beépített öntött aszfalt vízelvezető sávok kialakítása, az útburkolati jelek felfestése, valamint a hiányzó acél hídtartozékok – például a szalagkorlát – felszerelése.
A munkák befejeztével a BKK szakemberei, a műszaki ellenőrök és a leendő kezelő, illetve üzemeltető cégek alaposan átnézik a területet, és ha szükséges, javításokat kérnek. Kisebb helyszíni munkák még történhetnek az ellenőrzési folyamat során, amelynek a lezárását követően következhet a híd ideiglenes forgalomba helyezése.

A műszaki átadás-átvételt az ideiglenes forgalomba helyezési eljárás lefolytatása követi még, ezt követően indulhat meg a forgalom a Szentendrei úton Pest irányába. A BKK közleménye szerint ez valószínűleg a tél kezdetén megtörténhet.
A Flórián téri felüljárók rekonstrukciója jelenleg az egyik legösszetettebb közúti felújítási projekt Budapesten,
amely a térség közlekedését hosszabb távon is érinti.
A munka ráadásul nem mentes a kellemetlen meglepetésektől sem. Ahogy az Énbudapestem is beszámolt róla, a BKK 2025 augusztus 13-án például arról tájékoztatott, hogy a déli hídon ütemezetten elvégzett bontási és marási munkákat követően láthatókká váltak vasbeton pályalemez, valamint a kéregbeton addig ismeretlen hibái, azaz kiderült, hogy a felüljáró vártnál is rosszabb műszaki állapotban van.

A felújításon dolgozó tervezők és mérnökök mintavételezéssel és műszeres mérésekkel vizsgálták a károsodás mértékét és kiterjedését, és jelentős károsodásokat tártak fel. Emiatt csúszik a déli felüljáró átadása szeptemberről tél elejére.
Hasonló problémákkal valószínűleg az északi hídon is számolni kell, úgyhogy az északi híd átadásának időpontja is bizonytalan.
A BKK egyébként azt írja, a Budapest Közúttal együttműködve – kihasználva a felüljárók felújításának időszakát – már a kezdetektől folyamatosan mérik a közúti forgalom és a közösségi közlekedés lefutási adatait az iskolaidőszakban és azon kívül is.
Az első adatok azt mutatják, hogy a torlódások mennyisége összességében nem növekedett a térségben, a városhatártól a belváros felé tartó eljutási idők sem módosultak, viszont a torlódások súlypontja a Szentendrei út külsőbb szakaszaira helyeződött át.
A személyautók által okozott zajterhelés és károsanyag-kibocsátás tehát még távolabb is került a legsűrűbben lakott belső területektől,
több 10 ezer óbudai lakos számára biztosítva csendesebb és tisztább levegőjű környezetet.
A Szentendrei úti ideiglenes buszsáv ebben az időszakban jelentősen segíti a közösségi közlekedés megbízható működését, különösen a H5-ös HÉV-hez, illetve az Árpád híd irányába közlekedő járatok esetében.

A több mint negyvenéves Flórián téri felüljárók felújítása elkerülhetetlenné vált, legutóbb 2002–2003-ban újították fel, műszaki állapotuk, mint a fentebb olvasható példa is bizonyítja, azóta jelentősen romlott: a szennyeződések és a nedvesség megviselték, a szerkezet a pillérek környezetében átázik, ez a betonacélok rozsdásodását és a betonfelületek tönkremenetelét okozza.