2025. április 9–11. között Budapesten rendezik az egyik legnagyobb európai városmarketing szövetség, a City Destinations Alliance (CityDNA) éves taggyűlését és konferenciáját. A két napos eseményre több, mint 250 turisztikai szakembert várnak a világ számos országából.
A konferencia idei hívószava: „Beyond Boundaries – Határokon túl”, amely nemcsak a turizmus újragondolására, hanem egyben szemléletformálásra is hív. Arról szól, hogyan lépjünk túl a régi modelleken, hogyan alakítsuk át a turizmust egy fenntarthatóbb, inkluzívabb és innovatívabb jövő felé. Egy olyan jövő felé, amelyben a turizmus a közösségekért is van – nemcsak a látogatókért.

Az előadók és résztvevők az előadások során többek között:
- górcső alá veszik a Visitor Economy modellt, amely túlmutat a turizmus hagyományos megközelítésén, és eszközként tekint a turizmusra a gazdasági diverzifikáció, társadalmi kohézió és a fenntartható városfejlesztés előmozdításában.
- megvizsgálják, hogy hogyan tehetik a városok vonzóbbá magukat a látogatók, a szakmai tehetségek és a befektetők számára, miközben megőrzik hitelességüket és fenntarthatóságukat.
- gyakorlati példákon keresztül mutatják be a szektor dekarbonizációs és körforgásos gazdasági lehetőségeit.
- új turisztikai mérőszámokat és módszertanokat mutatnak be, többek között a lakossági elégedettségmérés, az overtourism kezelését és a környezeti hatások mérését is vizsgáló eszközöket is felsorakoztatva.
- elemzik, hogy mi módon alakítja át az AI és a prediktív analitika a turizmus marketingjét, az élménymenedzsmentet és a várostervezést.
- áttekintik annak lehetőségeit, hogy hogyan lehet helyi közösségeket aktívan bevonni a turisztikai élmények alakításába, hogy a desztinációkba érkező vendégek hitelesebb és emlékezetesebb élményekkel távozzanak.
“Hatalmas büszkeség, hogy ezt a rangos szakmai eseményt idén a Budapest Brand csapata szervezheti meg, hiszen ezzel lehetőséget kaptunk arra is, hogy megmutassuk, mit tud Budapest, mit tud a városunk, ha turizmusról van szó. Továbbá büszkék vagyunk rá, hogy az előkészítésbe és lebonyolításba összefogott a fővárosi és országos turisztikai szektor: a Budapest Brand, a Visit Hungary és a Magyar Turisztikai Ügynökség csapata együtt dolgozik azon, hogy a hozzánk érkező vendégek a lehető legteljesebb képet kapják Budapestről és Magyarországról.” - mondta el Faix Csaba a Budapest Brand távozó vezérigazgatója.

A számos program között és előtt az érdeklődők regisztrálhattak egy városnéző futótúrára, ami egy város megtekintésének egyik legsportosabb, leginnovatívabb, legszemélyesebb módja lehet, ráadásul a többi változathoz képest szinte karbonsemlegesnek tekinthető.