FRISS

A Budapest Pay&GO máris 1 millió jegyvásárlásnál tart


Mérföldkőhöz érkezett a BKK Budapest Pay&GO szolgáltatása: május végére több mint 1 millió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül, több járaton pedig már minden harmadik jegyvásárlás Pay&GO-n történik.

A BKK a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével indított rendszerének lényege, hogy egy mozdulattal lehet vonaljegyet vásárolni és egyben jegyet érvényesíteni, mindehhez pedig csak egy bankkártya vagy egy okoseszköz szükséges. Az újszerű technológiának köszönhetően nem kell regisztrálni sem applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani.

A BKK közleményében azt írja, a szolgáltatás hónapról hónapra népszerűbb: az M1-es metró vonalán és a 100E Repülőtéri Expressz járatain már minden harmadik jegyvásárlás Pay&GO-n keresztül történik, idén májusra pedig már több mint egymillió jegyet adott el a társaság.

2023 júniusában az ÉnBudapestem is beszámolt róla, hogy először tavaly júniusban a 100E Repülőtéri Expressz járatokon, majd októberben az M1-es metró vonalán tesztjelleggel vezették be a digitális szolgáltatást.

A Pay&GO-t (szabad fordításban: Fizess és menj!) sok helyen használják a világon, jól bevált receptet vettek át tehát vele a BKK-nál: nem bankkártyával veszünk papír alapú jegyet, ergó nem nyomtatunk semmit, aminek nyilván vannak környezetvédelmi aspektusai is. Csupán a felszálláskor a buszon levő terminálhoz érintjük a bankkártyánkat és a sikeres vásárlásról azonnali visszajelzést kapunk. Nem fogjuk amiatt lekésni a járatot, hogy az utolsó pillanatra hagyjuk a jegyvásárlást – hiszen az új rendszerrel konkrétan ezt csak az utolsó pillanatban lehet megtenni – felszálláskor.

Ennek a technológiai újításon felül más üzenete is van, ne feledjük, a repülőtérről bejutás sok turistának az első benyomása a városról és a közösségi közlekedésről, nem baj, ha ez a lehető legegyszerűbb és leggyorsabb technológia, amivel – nagy eséllyel – már otthon is találkoztak.

A BKK tapasztalatai alapján egyre többen próbálják ki a rendszert, jelenleg a budapesti repülőtéri járatokon utazók 34 százaléka, az M1-es metróval közlekedők közül pedig minden harmadik jegyvásárlás történik a Pay&GO-n keresztül. Azok közül, akik így vásárolnak jegyet, minden második utas valamilyen okoseszközt használ.

„A Budapesti Közlekedési Központ a 100E autóbuszon és az M1-es metrón zajló tesztidőszak végén kiértékeli az eredményeket, és azok ismeretében dönt a további fejlesztési irányokról” – mondta el a szolgáltatásra vonatkozó jövőbeli tervekről Diószegi Ágnes, a BKK ügyfélkapcsolati és értékesítési vezérigazgató-helyettese.

(Kiemelt kép: BKK)