Nincs jegy vagy applikáció, mától elég a bankkártya (vagy telefon vagy okosóra) ahhoz, hogy az expressz busszal kijussunk a repülőtérre vagy onnan a városba. Tesztüzem indul!
A Pay & Go (szabad fordításban: Vedd meg és menj!) technológiát sok helyen használják a világon, bevallottan semmi újat nem találtak fel, jól bevált receptet vettek át.
Itt nem bankkártyával veszünk papír alapú jegyet, ergó nem nyomtatunk semmit, aminek nyilván vannak környezetvédelmi aspektusai is. Csupán a felszálláskor a buszon levő terminálhoz érintjük a bankkártyánkat és a sikeres vásárlásról azonnali visszajelzést kapunk. Nem fogjuk amiatt lekésni a járatot, hogy az utolsó pillanatra hagyjuk a jegyvásárlást – hiszen az új rendszerrel konkrétan ezt csak az utolsó pillanatban lehet megtenni – felszálláskor.
Ennek a technológiai újításon felül más üzenete is van, ne feledjük, a repülőtérről bejutás sok turistának az első benyomása a városról és a közösségi közlekedésről, nem baj ha ez a lehető legegyszerűbb és leggyorsabb technológia, amivel - nagy eséllyel - már otthon is találkoztak.
A szolgáltatás mától elérhető, a BKK kollégája a helyszínen azt tapasztalta, hogy a friss fejlesztés még sok turistát váratlanul ér, a legtöbben még kinyomtatott jegyekkel készülnek, de a többség örül, amikor megtudják, hogy számukra is könnyen érthető és működő szolgáltatás segítségével tudnak felszállni a buszra.
Budapest okos város jövőképe és a 21. századi közlekedés fejlesztése elképzelhetetlen digitalizáció nélkül, a Mastercard és a K&H az együttműködő partnerek a BKK kísérletében, amit egyelőre egy vonalon indítottak el.