Az új létesítményre a környék Bauhaus és modern stílusú házaihoz illeszkedő korlát került.
A II. világháború után épült híd műszaki állapota mostanra nagyon leromlott, és a teherbírása sem volt megfelelő. Mivel a meglévő szerkezetet nem lehetett kellő mértékben megerősíteni, azt a pillérekkel és alapokkal együtt elbontották, és a helyére egy új, korszerű gerendahidat terveztek a szakemberek. Az új híd egy 80 tonna teherbírású, 9,31 méter hosszú vasbeton híd lett, amelyen 3,8 méter széles kocsipályát, és az egyik oldalon 1,5 méter széles járdát alakítottak ki.
A teljes munka az eredeti terveknek megfelelően négy és fél hónapon át tartott, a nyár folyamán a környéket sújtó villámárvizek ellenére sikerült tartani a határidőt. A munkálatok idején a gyalogosok-kerékpárosok közlekedését egy ideiglenes fahíd is segítette. A projektet Budapest Főváros Önkormányzata finanszírozásával a Budapest Közút Zrt. valósította meg.
(Kiemelt kép: Ruzsa Rania/Főváros)