Elkészültek a Nyugati tér lámpás zebrái, ezzel aluljárózás nélkül körbejárható a tér, és végre biztonságossá válnak a kerékpáros átvezetések is.
A gyalogosok aluljárókba száműzése a hatvanas évek elhibázott, autósközpontú fejlesztésének a mai napig tartó következményei. Szerencsére egyre kevesebben emlékszünk, de volt idő, amikor a Ferenciek terén és a Blahán is csak lépcsőzve, aluljárón át juthattunk át az út túloldalára, ellehetetlenítve a közlekedést kerekesszékkel, babakocsival, de akár cekkerekkel, bőröndökkel is. Ma már tudjuk hogy ez, és a belvárosi autópályák létrehozása egy fejlesztési zsákutca volt.
A Nyugati téri új zebrák létesítése része az M3-as metró felújítását követő Újjáéledő sugárutak városfejlesztési koncepciónknak és a várost akadálymentesen elérhetővé tevő törekvéseknek is. A metró vonala mentén eddig 17 új zebra készült el, és ezek népszerűsége jól mutatja, hogy a sétálókedv igenis növelhető azzal, ha könnyedén megközelíthető útvonalak közül választhatnak, és nem egy kellemetlen akadálypályán kell átküzdenie magát az embernek.
Az új, jelzőlámpás és hangjelzésekkel, taktilis jelekkel kiegészített zebrák a Nagykörúttal párhuzamosan a Bajcsy-Zsilinszky út és a Váci út két oldalát kötik össze, valamint a Szent István körutat keresztezik.
A Nyugati téri csomópontban a kapcsolódó kerékpáros-infrastruktúra fejlesztése is megtörténik, külön bringasáv vezet át a téren, és biztonságosan kanyarodható lesz a Bajcsy-Zsilinszky úti és védett Váci úti kesékpársáv is.
És már nem kell sokáig várni, hamarosan készülnek az új zebrák a Rákóczi úton is az Astoriánál és a Kazinczy utcánál.