STÍLUS

Íme a legszebb budapesti villamos! – olvasóink szerint


Szoros verseny alakult ki a szavazáson, a végeredmény mindenkit meglepett. A győztes egy légkondicionált, áramvonalas villamos, jelenleg a legújabb a fővárosban, és ősztől már a hűvösvölgyi vonalon is forgalomba áll. Hogy melyik az? Eláruljuk.

Tegnap délig lehetett szavazni a legszebb budapesti villamosra a BKV tizenhat, ma is működő típusa közül. A megadott határidőig 2631 érvényes szavazat érkezett, s ennek nyomán alakult ki a végső sorrend.

Olvasóink szerint a legszebb budapesti villamost nem a nosztalgiajáratok között kell keresni, hanem az 1-es, a 3-as vagy a 17-es villamos vonalán. A legtöbben – 367-en – ugyanis a CAF villamosokat találták a legszebbnek – hossztól függetlenül.

 

-
Kép: BKV archívum

A spanyolországi, egészen pontosan baszkföldi villamosokat a nagy múltú Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles járműgyártó készíti  (innen a CAF rövidítés), az Urbos 3 típus első darabjai 2015-ben érkeztek Budapestre. Először a villamos rövid – 34 méteres – változata állt forgalomba a 3-as vonalán, a hosszabb – 53 méteres – pedig 2016 tavaszán, az 1-esen. A légkondicionált, áramvonalas villamos a jelenlegi legújabb a fővárosban, és ősztől már a hűvösvölgyi vonalon is forgalomba áll. Jövő szeptembertől pedig két éven át érkeznek folyamatosan majd az új CAF villamosok, amelyek fedezetét a főváros sürgetése ellenére csak az utolsó pillanatban garantálta a kormány.

Amúgy a villamosok 2015-ös bemutatkozása párját ritkította, nézzék meg, ha nem hisznek nekünk:

A szavazás szoros végeredményét mutatja, hogy második helyezett FVV CSM4 csuklós villamos, vagyis a Bengáli – amely szerkesztőségi szavazásunkon a győztes volt –  mindössze 58 szavazattal maradt le a képzeletbeli aranyéremről – 319-en szavaztak rá.

 

FVV
Kép: /BKV archívum

A harmadik helyezett – 297 szavazattal – a „kőkorszakinak” számító S típus lett, amelyre mindössze tizennyolccal szavaztak többen, mint a negyedik UV-re.

-
Kép: BKV archívum

A további sorrend a következő: 5. FVV CSM1 Bengáli prototípus; 6. Ipari csuklós; 7. Tatra T5CT; 8. S típus BSZKRT-változat; 9. K típus; 10. L típus; 11. TW 6000/6001 Hannoveri; 12, F1A típus.

A játékban a Combino, a MUV, valamint a G és V típusok nem kaptak szavazatot.

Villamos
Kép: Szlazsánszky Filip/Villamos szavazás, végeredmény

(Kiemelt kép: Fortepan)