FRISS

Ősztől a hűvösvölgyi vonalon is alacsonypadlós villamosok közlekednek majd


Zajlik a BKV Zrt. idei legnagyobb beruházása, a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy végállomás közötti villamosvonal felújítása. A korszerűsítést követően, 2023 szeptemberétől már Hűvösvölgybe is el lehet jutni a modern, alacsonypadlós CAF-villamosokkal.

A beruházás részeként 3400 vágányméteren korszerűsítik a villamospályát, aminek keretében kitérőket, hajtóműveket, váltófűtést cserélnek és vágányokat építenek át, és a sínek mellett 2200 köbméter zúzott követ cserélnek ki - derül ki a BKV közleményéből

Mivel a modern, ezáltal dinamikusabb és légkondicionálóval felszerelt CAF-villamosok áramfelvételi igénye és hatékony hálózati visszatáplálási képessége megköveteli, fejleszteni kell az áramellátási rendszert is. Ehhez 11 720 folyóméter földkábelt lefektetése szükséges – ez egymás mögé helyezve olyan hosszú lenne, mint nagyjából 345 darab CAF5 villamos egymás után állítva – és korszerűsíteni kell a két áramátalakító gépházat és 129 felsővezeték oszlopot is.

A Kelemen László utca, a Zuhatag sor, valamint a Heinrich István utca megállóhelyeket átépítik és akadálymentesítik. 

A Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy végállomás közötti villamosvonal rekonstrukciójának teljes becsült összege 5,6 milliárd forint, amely tartalmazza az utasok által közvetlenül nem látható, áramellátást biztosító gépházak korszerűsítésének munkáit, valamint az építés- és autóbuszpótlás forgalomtechnikai költségeit is. A beruházást fővárosi önkormányzati forrásból finanszírozza a BKV.

A pályarekonstrukció része a budapesti közösségi közlekedés fejlesztésének, amelynek egyik célja, hogy minél több vonalon lehessen alacsonypadlós, modern villamosokkal utazni. A munkák alatt a BKV az utasok türelmét kéri és köszöni. 

(Kiemelt kép: BKK)