Az előző főpolgármester kabinetje telepíttette a végül kihasználatlan rendszert, aminek fenntartása azóta is másfél millió forint volt havonta.
„Jelen társadalmi körülmények között nem találkozott a lakossági igényekkel, ezért a rendszert leszerelik“ – közölte a Népszava megkeresésére a Fővárosi Önkormányzat azzal a 132 darab segélyhívó oszloppal kapcsolatban, amelyet Tarlós István főpolgármester idején, még 2015-16-ban állítottak fel Budapest forgalmas csomópontjaiban.
Mint a lap írja, a narancssárga oszlopokról a 112-es segélyhívó számot lehetett hívni, de az első, Deák téri oszlop 2015-ös átadáskor Tarlós arról beszélt, hogy 186 oszlopot terveznek állítani, amelyek wifi szórására és panorámaképek készítésére is alkalmasak lesznek – hogy utóbbi két funkció aztán működött-e valaha is, arról már nem beszélt.
A főváros mostani közlése szerint
az oszlopok tervezése és felállítása 316 millió forintba került, üzemeltetésük pedig azóta is havi másfél millióra rúg.
A Népszava megkeresésére a Főpolgármesteri Hivatal azt közölte, hogy 2022-ben mindössze 48 valós segélykérés érkezett az oszlopokról, ezért a városvezetés nem kívánta sem meghosszabbítani, sem újra kötni az üzemeltetési szerződést.
A lap kereste Tarlós Istvánt, hogy megkérdezze,
- milyen információ vannak az oszlopok kihasználtságáról,
- egyetért-e a leszerelésükkel,
- illetve érez-e felelősséget a végső soron kidobott több több százmillió forint miatt,
de az ügyért felelős korábbi főpolgármester nem reagált a kérdésekre.
(Kiemelt kép forrása: Old.jozsefvaros.hu)