2025 október 30-án, csütörtök délután 17 órától tartotta meg idei közmeghallgatását a Fővárosi Közgyűlés a Városháza Dísztermében.
A rendezvényen a budapestiek személyesen és online is részt vehettek: a budapest.hu oldalon élő közvetítésen keresztül követhették az eseményeket, ami itt visszanézhető.
A közmeghallgatás célja az volt, hogy a fővárosi lakosok közvetlenül tegyék fel kérdéseiket a városvezetésnek, illetve választ kapjanak az előzetesen beküldött felvetéseikre. A kérdések beküldésére október 27-ig volt lehetőség, elsősorban az Ügyfélkapun keresztül, az e-Papír szolgáltatás segítségével. A résztvevők éltek a lehetőséggel, hogy közvetlenül tegyenek fel kérdéseket a városvezetésnek, és több konkrét ügyben is választ kaptak.
A napirend szerint először az előzetesen beküldött kérdésekre válaszoltak a városvezetők, amennyiben a kérdező személyesen is jelen volt. Aki nem jelent meg, az írásban kapja meg a válasz 15 napon belül. Végül a helyszínen feltett kérdések következtek.
A közmeghallgatás során szó esett többek között általánosabb közlekedési fejlesztésekről, zöldterületek megóvásáról, lakhatási kérdésekről is, illetve egy nagyobb kérdésblokk foglalkozott a megjelent taxisok követeléseivel és az óbudai Harisnyagyár környéki beépítésekkel, a reptéri zajszennyezéssel és a Sziget fesztivál helyzetével is.
Több kérdés érkezett a közlekedéssel kapcsolatban. A 2-es villamos vonalán tapasztalható jegyautomaták hiányára reagálva elhangzott, hogy bár közvetlenül a vonal mentén valóban kevés automata található, a közelben több helyen elérhetők, és a BudapestGO alkalmazásban is megvásárolhatók a jegyek. A budai Várban közlekedő 16-os és 16A buszok jövőjéről szólva a főváros jelezte, hogy dolgozik a buszpark frissítésén, és a Gellérthegyen közlekedő midibuszokhoz hasonló járművek bevezetése is napirenden van. Az elektromos rollerek szabályozása kapcsán elhangzott, hogy Budapest két szempont között egyensúlyoz: egyrészt támogatja a mikromobilitást mint zöld közlekedési lehetőséget, másrészt a bérrollerek használata társadalmi feszültségeket is generál. A főváros az új KRESZ szabályozásra vár, és már 900 MOBI pontot alakított ki a szabályos parkolás érdekében. A Citadella tömegközlekedési elérhetősége is szóba került, ahogy a Mocsárosdűlő területén megjelenő vaddisznók problémája is. Az Aquincum-Mocsáros Közhasznú Egyesület képviselője szerint a helyzet romlott az elmúlt időszakban, a kerületi önkormányzat vizsgálja, hogyan lehet növelni a lakosság biztonságérzetét. Érkezett kérdés a Bajcsy-Zsilinszky úti villamosvonal Deák tér és Lehel tér közötti szakaszának helyzete kapcsán, és a Budai fonódó villamoshálózat II. üteméről is. Több kérdés érintette a hidak, felüljárók és forgalmas terek felújítását, amelyek sok lakost foglalkoztatnak.
Felmerült az is, hogy mikor lehet Budapest olimpiát, foci-világbajnokságot vagy világkiállítást rendező város. A válaszokból kiderült: a főváros nyitott ezekre a lehetőségekre, és példaként említették Párizst, amely jól járt az olimpia megrendezésével.
Az óbudai Biggeorge fejlesztés kapcsán elhangzott, hogy a beruházóval és az érintett kerülettel megkötött szabályozás 51 méteres maximális építménymagasságot rögzít. A fővárosnak az az érdeke, hogy a HÉV közelében épüljenek lakások, ne pedig 40 kilométerről ingázzanak naponta az emberek.
A Sziget Fesztivállal kapcsolatban is érkeztek kérdések: a lakosok garanciát várnak arra, hogy jövőre valóban megtartják a rendezvényt. A közgyűlés tagjai hangsúlyozták, hogy mindannyian azon dolgoznak, hogy a szükséges döntések megszülessenek.
A fővárosi taxiszolgáltatásokkal tartott vita során a főpolgármester ígéretet tett arra, hogy a következő egyeztetésen személyesen is részt vesz. A felszólalások alapján úgy tűnt, közelednek az álláspontok.
