Október 31-én, pénteken elkezdődött a részműszaki átadás-átvétele, ezzel célegyenesbe fordult a Flórián téri felüljárók déli hídjának a felújítása.
A részműszaki átadás-átvétel során a BKK szakemberei, a műszaki ellenőrök és a leendő kezelő, illetve az üzemeltető cégek alaposan átnézik a hidat és környezetét, és ha szükséges, javításokat kérnek. A BKK beszámolója szerint kisebb helyszíni munkák még történhetnek az ellenőrzési folyamat során, amelynek lezárását követően következhet az ideiglenes forgalombahelyezési eljárás lefolytatása. Az eljárás lefolytatása után pedig, várhatóan még a tél beköszöntéig elindulhat a közúti forgalom a megújult déli hídon Pest irányába.
Ezután a kivitelező azonnal elkezdi a felújítás második ütemét, azaz az északi híd felújításához kapcsolódó ideiglenes forgalomtechnika kialakítását, ami tartalmazza a hídhoz kapcsolódó útvonalak, valamint a híd alatti, jelenleg meglévő forgalomtechnikai elemek módosítását is.
Az északi hídon – ugyanúgy, mint a déli felüljárón – az útburkolat bontásával és a pályalemez alapos átvizsgálásával kezdődik a felújítás.
A BKK azt tanácsolja a gépjárművel közlekedőknek, hogy a Flórián teret elkerülve, másik útvonalon közelítsék meg úti céljukat. Az északi híd lezárása és felújításának ideje alatt továbbra is buszsávok segítik majd a közösségi közlekedést, ezért az arra közlekedőknek célszerűbb lehet a közösségi közlekedés használata, ezzel is csökkentve a környék forgalmi terhelését.
A Flórián téri felüljárók rekonstrukciója jelenleg az egyik legösszetettebb közúti felújítási projekt Budapesten.
A munka ráadásul nem mentes a kellemetlen meglepetésektől sem. Ahogy az Énbudapestem is beszámolt róla, a BKK 2025 augusztus 13-án például arról tájékoztatott, hogy a déli hídon ütemezetten elvégzett bontási és marási munkákat követően láthatókká váltak vasbeton pályalemez, valamint a kéregbeton addig ismeretlen hibái, azaz kiderült, hogy a felüljáró vártnál is rosszabb műszaki állapotban van. A hibák jelentős pluszmunkákat, a tervezettől nagymértékben eltérő műszaki beavatkozást tettek szükségessé. A BKK feltételezi, hogy bontást követően az északi hídon is hasonló állapottal találkozik a kivitelező, mint amilyennel a délinél, emiatt pedig egyelőre bizonytalan az északi híd átadásának időpontja.
A cég a felújítás második ütemében is teljeskörűen tájékoztat: a munkák előrehaladásáról és a hozzájuk kapcsolódó forgalmi változásokról a folyamatosan frissülő florianter.hu oldalon, valamint a BKK Info felületein lehet tájékozódni.
A több mint negyvenéves Flórián téri felüljárók felújítása elkerülhetetlenné vált, legutóbb 2002–2003-ban újították fel, műszaki állapotuk, mint a fentebb olvasható példa is bizonyítja, azóta jelentősen romlott: a szennyeződések és a nedvesség megviselték, a szerkezet a pillérek környezetében átázik, ez a betonacélok rozsdásodását és a betonfelületek tönkremenetelét okozza. A BKK egyébként a Budapest Közúttal együttműködve már a kezdetektől folyamatosan méri a közúti forgalom és a közösségi közlekedés lefutási adatait az iskolaidőszakban és azon kívül is.
Az első adatok alapján arra a meglepőnek tűnő eredményre jutottak, hogy a torlódások mennyisége összességében nem növekedett a térségben, viszont a torlódások súlypontja a Szentendrei út külsőbb szakaszaira helyeződött át. A személyautók által okozott zajterhelés és károsanyag-kibocsátás tehát még távolabb is került a legsűrűbben lakott belső területektől, több 10 ezer óbudai lakos számára biztosítva csendesebb és tisztább levegőjű környezetet.
