A cél az intézkedéssel a parkolási káosz felszámolása, a döntés várhatóan a szeptember 25-i képviselő-testületi ülésen születik majd meg.
A parkolás változásaihoz kapcsolódó tanulmányterv már elkészült – mint azt a kapcsolódó előterjesztésben jelezte a kerület vezetése –, ami szerint a díjfizető rendszerre a parkolások terén kialakult kaotikus állapotok megszüntetése, továbbá a szabályos, a kerületi lakosság érdekeit szolgáló parkolási rend kialakítása céljából van szükség – vette észre a vezess.hu.
Elsősorban azt remélik, hogy a parkolás fizetőssé tétele a kerületieknek fog kedvezni, és könnyebben találnak majd helyet a munka után hazaérve és persze visszaszorul az indokolatlan autóhasználat is. A keletkezett bevételt pedig útfelújításra, közterületek megújítására valamint a fenntartható közlekedési módok (kerékpáros infrastruktúra, közösségi közlekedés) támogatására forgatnák vissza, írja az oldal.
A kerületben többféle javaslatot is kidolgoztak, felmerült hogy várakozási övezetek és/vagy korlátozott várakozási övezeteket jelölnek ki, parkolási díjat vezetnek be, vagy ezeket kombinálják valahogy. Az intézmények közelében rövid idejű parkolási területet jelölnének ki, míg létrejönnének a hosszú idejű parkolási területek, P+R parkolók is a kerület szélén. De a jelenlegi parkolókban sokat javítana a helyzeten, ha felfestések lennének, vagy egyirányúsítással a meglévő útfelületeken zöldterület elvonása nélkül új parkolóhelyeket alakítanának ki. Bár a listában szerepel, hogy esetleges megoldás lehet a parkolóállások számának növelése kitaposott zöldfelületek bevonásával, ám ezt azonnal el is veti az előterjesztés egy megjegyzéssel, hogy hosszú távon ennek sokkal több a negatív hatása.
A részletes parkolási telítettség vizsgálat alapján a Képviselő-testület támogató határozatát követően , a fizető övezetbe vonásról és a díjtételi besorolás mértékéről való döntés a Fővárosi Közgyűlés hatáskörébe tartozik, a Budapest főváros közigazgatási területén a járművel várakozás rendjének egységes kialakításáról, a várakozás díjáról és az üzemképtelen járművek tárolásának szabályozásáról szóló30/2010. (VI .4.) önkormányzati rendeletének módosításával – szól az előterjesztés.
Ezt a döntést követően lesz a kerület feladata a kerületi parkolási rendelet megalkotása, döntés meghozása a parkolás-üzemeltetés szervezeti kialakításáról, a beruházási terv összeállítása, a beszerzési eljárások lefolytatása (parkolójegy-kiadó automata, parkolás ügyviteli szoftver, forgalomtechnikai kivitelezés); a részletes forgalomtechnikai tervek elkészítése és engedélyeztetése és a Fővárosi Önkormányzattal együttműködési megállapodás megkötése a fővárosi tulajdonú utak üzemeltetésére. Ennek eredményeként akár több részletben, városrészenként fokozatosan is bevezethetők lesznek a díjfizetős övezetek.
