Megérkeztek a főváros teljesen elektromos meghajtású autóbuszai: 30 új jármű várja, hogy várhatóan 2026 tavaszán szolgálatba álljon, de az egyiket már jövő hétvégén is meg lehet vizslatni busztestközelből.
A BKK megrendelésére 2027-ig összesen 70 modern, (50 szóló és 20 elektromos csuklós) teljesen elektromos, környezetbarát busz érkezik Budapestre, így a főváros rendelkezik majd az ország legnagyobb elektromos csuklós buszflottájával. Az alacsonypadlós, klimatizált, kamerákkal és asszisztens rendszerekkel felszerelt buszok kényelmesebbek, csendesebbek és tisztább levegőt biztosítanak mindannyiunknak. Kialakításuknak köszönhetően tágas elsőbbségi teret biztosítanak kerekesszékesek vagy babakocsisok számára, és kerékpárszállításra is alkalmasak. Továbbá a nemrég a fővárosba érkezett új, dízel buszokhoz hasonlóan az új elektromos járműveken is nagy számú USB-töltőpont található, így útközben is könnyen lehet telefont vagy okoseszközt tölteni a buszokon.
30 új busz már most is várja, hogy hamarosan róhassa Budapest útjait, közülük egy, az első BYD elektromos busz szeptember 20–án és 21-én viszont arra vár, hogy minél többen megnézzék és kipróbálják majd a Kálvin téren, az Európai Mobilitási Hét – Autómentes Hétvége programján.
Mikor csatlakoznak az új buszok a flottához?
A járművek a BKK és a szolgáltatópartnerei között létrejött szolgáltatási szerződések alapján, előkészítő munkálatokat, valamint a járművezetők oktatását követően állhatnak forgalomba 2026 tavaszától, de akár már a szerződésben rögzítettekhez képest korábban is megjelenhetnek az utakon.

Addig is még számtalan feladat vár az üzemeltetőre és az autóbuszvezetőkre is
A forgalomba állás előtt még számos előkészítési munkát végeznek a járműveken:
- hatósági vizsgálatnak vetik őket alá,
- specifikus rendszerekkel (FUTÁR, jegykezelő, kamera, utasszámláló) szerelik fel az új buszokat,
- az elektromos járművek töltésére szolgáló rendszer kiépítése már folyamatban van, elkészülése után szintén az új buszokkal tesztelik őket a szakemberek. Olyan modern töltési rendszerről van szó, amely a járművek éjszakai töltését a reggeli forgalomba állásukkal, napközbeni üzemeltetésükkel összhangban képes optimalizálni,
- az új buszokat a járművezetőknek és a karbantartó személyzetnek is meg kell ismernie, hiszen ezek a buszok másképp működnek, mint a jelenleg forgalomban lévők. A járművezetők külön képzést kapnak arról, hogy hogyan vezessenek gazdaságosan, fékezéskor az energia-visszatáplálást a lehető legjobban kihasználva.
Elsősorban a belső területeket átszelő, meghatározó, valamint közép-budai vonalakon közlekednek majd az új elektromos buszok.