„Michael Jackson szeptember 10-én alászáll az égből, hogy lealázza a Beatlest, a Rolling Stonest, Gandhit, Freudot, Mozartot, Michelangelót, Mózest és Hermész Triszmegisztoszt. És hetvenezer magyarnak kiesik majd a kezéből a szotyi és a vattacukor, a szélgép meglebegteti az első sorokban álló fehéringes nyolckerületi srácok szembelógó göndör tincseit – és megjelenik az Isten plasztikázott arccal borított feje a new waves és trash- metálos allűrökkel rendelkező session zenészek karéja és a fóti árvák 1000 tagú gyerekkórusa. A hazugság a mega-giccs és a manipuláció szaktudással szövetkezett esztrádját állítják fel a Népstadionban, ahol egy húsvér Mikiegér lesz a porondmester. A garanciális gyerekmegrontásban és a groove ritmusokban egyként otthon lévő dollárfi bizonyára a legnagyobb showt produkálja majd amit a Vereckei-hágón való átmanőverezésünk óta magyar látott."
Így harangozta be a Z-Magazin Michael Jackson budapesti koncertjét. Szabályt erősítő kivételként – tehetnénk hozzá, hiszen Jackson érkezését hatalmas várakozás és rajongás előzte –, valószínűleg a rajongók felbosszantásának céljával. Ám Michael Jackson mítosza nemhogy 1996-ban, de tizenhat évvel a halála után is kikezdhetetlen.
Abban talán igaza volt a cikk szerzőjének, hogy Jackson minden idők legnagyobb show-ját produkálta,, pedig ekkor már nemcsak a ’86-os Queen koncertet (és a ’65-ös Louis Armstrongot) lehetett világsztáros népstadioni koncertnek mondani: 1992-ben a csúcson lévő Guns’N’ Roses, 1993-ban a csúcson lévő U2, 1995-ben pedig az örökké csúcson lévő Rolling Stones lépett fel itt.
Az MTI korabeli tudósítása szerint „Michael Jackson rakétával és szkafanderben érkezett keddi budapesti koncertjének színpadára”. „A jól ismert számok mellett újabb dalokat is énekelt. A Nem vagy egyedül hangjaira a közönség gyertyát gyújtott, a Billie Jean című szám alatt pedig valósággal tombolt. Michael Jackson és a tánckar bemutatta a klipekből jól ismert dinamikus koreográfiákat. A műsort fénytechnikai és lézershow, valamint egy tank, gyerekek és zászlók tették még látványosabbá. A rajongók örömére a sztár egy mozgatható kifutó segítségével a nézők fölé emelkedett. A koncert tűzijátékkal kezdődött, majd a ráadást követően azzal is zárult.
Úgy tűnik, a Népszava kritikusa egy másik show műsort látott: „Csak a hangerő volt nagy. Az új világrekordként emlegetett színpadi technika észrevétlen maradt: a hangzás nemhogy tökéletes nem volt, de közepesnek is csak jóindulattal lehetne nevezni. Ehhez társult a meglehetősen szegényes színpadkép: piszkosszürke lepel mindenütt, a színpad belseje fekete. Igaz, a feketeség a legmegfelelőbb háttér Jackson táncához. De hogy az egész látvány ennyiből álljon?” – írta.
Michael Jacksonnak nem ez volt az első budapesti látogatása. 1994-ben a Budai Várban és a Hősök terén forgatott videóklipet.

Ha ti is láttok valami érdekeset, küldjétek el a szerk@budapest.hu-ra!