A tavasz nem csak a szabadban piknikezés és a frissen szárba szökkenő szerelmek szezonját hozza el, hanem május 1-én indul az idei BKK nosztalgiaszezon is. Ami az előző években is népszerű belvárosi vonalokon közlekedő klasszikus járműveken felül a főváros külső kerületeiben is készül időszakos meglepetésekkel, és nem kisebb sztárral is beújítottak, mint Tamarával, a tökéletesre restaurált első budapesti szovjet metrószerelvénnyel.
A lelkes szakembereknek, az egykori hazai járműgyártás sokszínűségének és persze a kimagasló kötöttpályás múltnak köszönhetően Budapest szerencsére nem szűkölködik működőképes, gyönyörű és eredeti villamosokban. Ha a klasszikus Ikarus buszokat, a változatos trolikat és a BKV büszkeségét, az 1969-ben gyártott első Budapestre szállított szovjet metrókocsikat is beleszámítjuk, már sejthetjük, hogy a 2025-ös nosztalgiaszezon minden korábbinál látványosabbnak ígérkezik. Erre készülve a BKK kapacitásnöveléssel, helyszíni kártyás fizetési lehetőséggel és új helyszínek és vonalak bevonásával bővíti már tavaly is népszerű nosztalgiakínálatát– írják közleményükben.
A számos alkalommal a világ legszebb villamos vonalának kikiáltott pesti Duna parti, vonalon közlekedő N2 idén is rendszeresen közlekedik majd különböző ikonikus típusokkal, ahogy visszatérnek az N18-as és az N19-es nosztalgiamenetek is. Ugyancsak állandó menetrenddel indul a kabrió Ikarus 630-cas busszal üzemeltetett N109-es számú belvárosi körjárat, és lesznek menetrenden felüli, a normál díjazás szerint igénybe vehető retró viszonylatok is. Ezek a R járművek, míg az N jelzésű nosztalgia vonaljegy 500, a napijegy pedig 2000 forintba kerül A részletes menetrendek és típusok már elérhetőek a BKK oldalán.

A közlekedési járműveknek rengeteg elhivatott rajongója van, a garázsok, kocsiszínek nyílt napjainak hatalmas népszerűsége, az autómentes hétvége járműkiállítása a Szabadság hídon vagy adventkor a Fényflotta indításakor várakozó tömegek is ezt bizonyítják. A közlekedésbarátokra gondolva a BKV és a BKK együttműködése a 2025-ös szezonra nem csupán kapacitásnövelést hoz, hanem limitált férőhelyes fotós járatokat, illetve az Angyalföld kocsiszín áprilisi megnyitásához hasonlóan új vonalakat is, így garantálva Budapest szélesebb lefedettségét a változatos nosztalgiajáratokkal.
Bár az öreg járművekkel műszaki okokból nehéz hónapokkal előre tervezni, a BKV a nosztalgiaszezon végére M2-es metrós meglepetéssel készül, hiszen Tamara, az első Budapestre szállított szovjet metró már készen áll arra, hogy az éjszakai leállás alatt mégis izgalmassá tegye a kelet-nyugati piros vonalat. Ilyen még nem volt, így az idei nosztalgiaszezon emlékezetessé teszi nem csupán a nyarat, hanem az augusztus huszadikai csúcshétvégét követően az őszt is, hiszen egészen október végéig tart majd.