„A Keleti pályaudvarról Brassóba 18.23-kor elindult Corona InterCity (IC 407) eddig tisztázatlan okból nem vette figyelembe a jelzőt és néhány méterrel később állt meg. Az utasok nem voltak veszélyben” – közölte január 11-én, szombaton a MÁVINFORM. A túlfutás a Keleti pályaudvar forgalmában nem okozott jelentős fennakadást, a helyszíni vizsgálat után így a vonat mintegy 110 perces késéssel indulhatott .
Mondhatnánk erre, hogy a hazai vasút jelenlegi helyzetében, szinte szóra sem érdemes ez a kis malőr.
De az eset kapcsán mégis érdemes és érdekes felidézni azt az 1962. október 4-én történt vasúti szerencsétlenséget, amely talán a leglátványosabb baleset volt a hazai vasút történetében. Az történt ugyanis, hogy Ferdinánd híd (akkor Élmunkás híd) közelében tolatott szerelvénynek tíz kocsija elszabadult, és fékezés nélkül, körülbelül 40 km/h sebességgel érkezett a Nyugati pályaudvar csarnokába, majd áttörve az ütközőbakot és a pályaudvar homlokzatát a Nagykörúton állt meg. A baleset idején, délután fél háromkor nagy volt a forgalom, ám a szerencsétlenségnek mindössze egy sérültje volt. Ez legfőképp annak volt köszönhető, hogy a híd közelében lévő 1-es számú vasúti őrtoronyban azonnal észrevették az elszabadult szerelvényt, és mivel szerencsére éppen dolgozott a pályaudvari bemondó is, így sikerült még azelőtt figyelmeztetni az utasokat hangosbeszélőn keresztül a közelgő veszélyre, mielőtt az üres szerelvény nekirohant volna a sínzáró baknak, majd tovább, a körútra.
A baleset után három vasutast vettek őrizetbe, és később a bíróság is arra a következtetésre jutott, hogy ők felelősek a bekövetkezett balesetért. 1963. január 31-én hirdettek ítéletet, a Pesti Központi Kerületi Bíróság a tolatásvezetőt egy évi, a gépes kocsirendezőt két évi, a hátsós kocsirendezőt pedig nyolc hónap szabadságvesztésre ítélte.