Budapestre érkezett a Mercedes-Benz új, elektromos-hidrogén hajtású városi csuklós autóbusza. A járművet holnaptól tesztelik a 8E vonalán, a BKV az utasok véleményére is kíváncsi.
„Környezetbarát, alacsonypadlós, klimatizált, a legújabb elektromos mobilitási műszaki megoldásokat ötvöző, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt, abszolút 21. századi jármű. A városi autóbusz az elektromos akkumulátorok energiáját hidrogén meghajtással kombinálja” – olvasható abban a közleményben, amelyet a BKV adott ki a Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell típusú csuklós autóbusz Budapestre érkezése alkalmából. A Daimler Buses bemutatóbusza egyhetes teszten vesz részt a fővárosban, a BKV szakemberei a jármű technológiájának tulajdonságait, jellemzőit, valamint a hidrogén üzemanyag-tankolást figyelhetik meg.
„A tesztbusz, nem kifejezetten budapesti igények szerinti kivitelben készült” – fogalmaz a közlemény, ennek ellenére a BKV számít az utasok véleményére is: mennyire tartják kényelmesnek az üléseket vagy az ülések közötti folyosó méretét, elegendő mennyiségű kapaszkodó van-e buszon, de fontos szempont lehet az utazáskor tapasztalt komfortérzet, valamint a jármű megjelenése is.
A Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell október 8-án, majd október 10- 16. között közlekedik a 8E busz vonalán, 6.15 óra és 23.00 óra között (de kétórás szünettel 13.00 óra és 15.00 között), a busz mozgása nyomon követhető lesz a BudapestGO alkalmazásban és a 8E járat közterületi kijelzővel ellátott megállóiban is.
A tesztbuszon díjmentesen lehet utazni. Az utasok észrevételeiket, javaslataikat a bkv@bkv.hu e-mail címen vagy a bemutatkozásról közölt Facebook-poszt alatt tudják megosztani.
A BKV a saját tapasztalatai mellett az utasok véleményét is továbbítja a hazai márkaképviselet részére.
A közleményében hangsúlyozzák, hogy a társaság stratégiai célja, hogy biztonságos, megbízható, fenntartható és versenyképes szolgáltatást nyújtson. Az elmúlt évtizedben 12-ről 61 százalékra emelkedett a klimatizált járművek aránya, az állomány pedig teljes mértékben alacsonypadlóssá vált. A járműflotta korszerűsítése továbbra is stratégiai feladat, ezért monitorozza folyamatosan a piacot a BKV, és végez a mostanihoz hasonló teszteket.
A Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell nemcsak Budapesten közlekedik Az autóbusz egy hónapig marad Magyarországon, tesztelése más városokban a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. koordinálásában zajlik. A mintaprojekt célja a tapasztalatszerzés a csuklós hidrogénbuszok üzemeltetéséről, hogy a szakemberek jobban megismerjék a technológiában rejlő lehetőségeket a közösségi közlekedésre vonatkozóan.