KÖZÉLET

Úgy néz ki, a kormány tényleg elszánta magát a repülőtéri út teljes felújítására és kibővítésére


Legalábbis tervek biztosan készültek a fejlesztéshez. Legkorábban 2030-tól változhat meg a hazánkba érkező turisták százezreinek éppen ezen az útszakaszon kialakuló első benyomása.

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának javaslata alapján Magyarország Kormánya rendelkezett a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti elérhetőségének javítása érdekében a repülőtérre vezető út fejlesztéséről és annak előkészítéséről.

A Gyömrői út és a Ferihegyi repülőtérre vezető út a belváros felé biztosít kapcsolatot a repülőtér, a 4-es számú főút, az agglomerációs települések (Vecsés, Üllő, Monor, Gyömrő) és az MO-ás autóút között.

A folyamatosan növekvő forgalmi terhelés elvezetését a jelenlegi kialakításával nem tudja megfelelő szolgáltatási szinten biztosítani. Az elhasználódott út balesetveszélyes és rendkívül zavarérzékeny, emellett alacsony színvonalú városi útként jelenik meg a nemzetközi légiutasok számára is, ami kedvezőtlenül hat az ország megítélésére.

Az Üllői út–Határ út találkozása és a vecsési Market Central között egy igen hosszú,12 km-es szakaszról van szó. 

Gyorsforgalmi
A Ferihegyi út Bélatelepi szakaszának látványterve zajárnyékoló falakkal Kép: Környezeti hatástanulmány/ VIKÖTI Kft.

 

A terv szerint a rekonstrukció egységes, korszerű és nagyvároshoz méltó úthálózatot eredményez majd:

  • részben szélesítve, a közösségi közlekedés előnyben részesítésével,
  • az érintett városrészek közötti keresztirányú közúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolatok javításával,
  • a szükséges zajvédelem biztosításával és az utat szegélyező zöldfelületek növelésével;
  • további cél, hogy a fejlesztés nem növelheti Budapest belvárosának közúti terhelését,
  • és nem növelheti az agglomerációból és a külső kerületekből beáramló forgalmat sem.

Gyorsforgalmi

A Billentyű utcai csomópont látványterve Kép: Környezeti hatástanulmány/ VIKÖTI Kft.

Fejlődj szépen, járj nyitott szemmel, mert

  • a különszintű vasúti kereszteződések, ezen felül
  • a Kőér utca bővítése a Határ út– Gyömrői út között,
  • illetve a Gyömrői út fejújítása a Kőér utca–Hangár utca között,
  • továbbá a Hangár utca–Lakatos utcai új összekötés megteremtése.

A kivitelezés megkezdése legkorábban 2026-ban, a teljes beruházás legkorábbi forgalomba helyezése pedig 2030-ban várható.

Gyorsforgalmi
 Csévéző utcai csomópont látványterve Kép: Környezeti hatástanulmány/ VIKÖTI Kft.

 

A beruházáshoz környezeti hatásvizsgálati eljárás lefolytatása szükséges, a tervezet most a Környezetvédelmi Hatóság engedélyére vár.

A környezetvédelmi hatósági eljárást a jelenleg is fennálló zajvédelmi konfliktusok miatt nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilváníttatta a kormány.

Az eljárás megindulásának napja: 2024. szeptember 10. 

 
Gyorsforgalmi
A Külső Üllői úti végcsomópont látványterve Kép: Környezeti hatástanulmány/ VIKÖTI Kft.

 

A közmeghallgatásra vonatkozó információk:

A Környezetvédelmi Hatóság a közmeghallgatást az érintettek személyes megjelenése nélkül tartja meg. A Környezetvédelmi Hatóság tájékoztatja az érintett nyilvánosságot, hogy észrevételeiket és kérdéseiket 2024. október 18. napjáig írásban tehetik meg a zoldhatosag@pest.gov.hu címen, vagy megküldhetik postai úton a 1016. Budapest, Mészáros utca 58/B. címre.

A Kormányhivatalok oldalára feltöltött közleményről pedig a hvg.hu írt először.