Hat éven belül megduplázza a trolibusz-hálózatot a BKK, a külvárost is behálózzák felsővezetékekkel.
Új helyeken szokhatunk hozzá a piros buszok látványához Budapesten, a trolibusz-hálózat bővítésének először a kőbányaiak és a zuglóiak örülhetnek. A 75-ös vonalat a Puskás Ferenc Stadiontól Kőbánya alsó vasútállomásig hosszabbítják meg, a 81-es trolibusz pedig az Örs Vezér tere helyett a Mexikói úti földalatti-végállomásig fog járni. Ezzel olyan területeket is bekötnek a trolihálózatba, ahonnan jelenleg csak átszállással lehet eljutni a metróhoz.
A 82-es trolibusz vonala is változik: a Városligetben, az Állatkerti körút és a Kós Károly sétány kereszteződésében új felsővezeték-kapcsolatot épít ki a BKK. A terv szerint ez a járat az Örs Vezér tere és az Orczy tér között járna, de erről még társadalmi egyeztetést indít a közlekedésszervező. A Kőbányai úton szintén felsővezeték-hálózatot építenek ki, ezzel a 72-es troli végállomása szintén Kőbánya alsó vasútállomás lesz.
2027-re szintén Kőbánya és Zugló több részén – Alsórákoson, Óhegyen és Újhegyen – bővítik a trolibusz-hálózatot, illetve ekkora jelenhetnek meg 80 év szünet után az első járművek a budai oldalon, pontosabban Óbudán.
Elsőként a 9-es busz vonalán térhet vissza 90-es számjelzéssel troli Óbudára
– mondta Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója.
„A fővárosban az utazások kétharmada már ma is elektromos meghajtású közlekedési eszközökkel valósul meg. A nemrégiben felújított M3-as metró önmagában több utast szállít, mint az ország összes vonata” – mondta Karácsony Gergely.
Önjáró buszok jönnek
A BKK tervei szerint hat éven belül a Rákóczi út-Thököly út tengelyre, Angyalföldre, Zuglóba és Újpalotára is kiterjesztik a trolibusz-közlekedést. A jelenleg 155 kilométeres budapesti trolibusz-hálózat 2030-ra 325 kilométeresre bővülhet.
A BKK 160 új trolibuszt is megrendelt az új vonalak kiszolgálásához. Jelenleg az Ikarus, a Solaris, a Skoda és a Bozankaya ajánlata van versenyben, a BKK még idén, a negyedik negyedévben aláírná a szállítási szerződést. A nyertesnek nem csak alacsonypadlós és légkondicionált buszokat kell adniuk, a járműveknek legalább 15 kilométert felsővezeték nélkül is meg kell tudni tenni. A szervezet hosszútávú célja, hogy a jelenlegi 1100 tagú buszflottát kiváltsák, ennek része a trolihálózat fejlesztése is.
(Kiemelt kép: BKK)