Mától már Hűvösvölgyig járnak azok az alacsony padlós, modern CAF-villamosok, melyeket az Énbudapestem szavazásán a legszebb budapesti villamosnak tartottak az olvasóink.
Befejeződött a hűvösvölgyi villamosvonal részleges felújítása, mától az 56-os vonal teljes hosszán alacsony padlós, modern CAF-villamosokkal utazhatnak a fővárosban közlekedők. A munkálatokra részben a spanyol gyártmányú szerelvények nagyobb mérete miatt volt szükség, ráadásul a többi villamosnál nagyobb áramfelvételi igényük is van.
Korábban írtunk róla, hogy a baszkföldi villamosokat a nagy múltú Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles járműgyártó készíti (innen a CAF rövidítés), az Urbos 3 típus első darabjai 2015-ben érkeztek Budapestre. Jövő szeptembertől két éven át érkeznek folyamatosan majd az új CAF villamosok, amelyek fedezetét a főváros sürgetése ellenére csak az utolsó pillanatban garantálta a kormány.
A Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között több helyen, összesen 3400 vágányméteren korszerűsítették a villamospályát, kitérőket, hajtóműveket, váltófűtést cseréltek, vágányokat építettek át. A sínek mellett 2200 köbméter zúzott követ cseréltek ki. De emellett 11 ezer 720 folyóméter földkábelt fektettek le, kicseréltek 129 felsővezeték oszlopot és korszerűsítettek két áramátalakító gépházat is. A beruházás teljes becsült összege 5,6 milliárd forint.
Tanévkezdéstől az 56-56A villamosok legalább fele minden időszakban alacsony padlós CAF-jármű lesz – írja a BKK közleménye. A peronokat olyan megállókban - Kelemen László utca, a Zuhatag sor, valamint a Heinrich István utca - akadálymentesítik, ahol a villamos nem férne el.
A közlemény kitér arra is, hogy a főváros, a BKK és a BKV közösen dolgozik azon, hogy a mostani pályakorszerűsítés után - a gazdasági nehézségek ellenére – az összes megállóhely akadálymentesítése is elkezdődhessen, erre uniós források adhatnak lehetőséget.