Tegnap volt tíz éve, hogy a Vissza a jövőbe II. hősei elérték céljukat. Csak éppen huszonhat évvel korábban a filmvásznon. Mielőtt kibogozhatatlan ellentmondás keletkezne, egy gyors magyarázat: az 1989-ben készült filmben Marty McFly és Doki 2015. október 21-ét és 16.29 órát állították be a DeLorean időgépen mint „úticélt", a film nagy része tehát az 1989-ben elképzelt 2015. október 21-én játszódik.
A Vissza a jövőbe sikerét jelzi, hogy a rajongók a film bemutatója után több mint egy negyedszázaddal sem feledkeztek meg a jeles napról, s világszerte megünnepelték. Természetesen a piac sem ölbe tett kézzel várta a fejleményeket, hanem a dolgok elébe ment. A Vissza a jövőbe napnak (Back to the Future Day) nevezett esemény fő promotere a filmet gyártó Universal Pictures volt. A stúdió készített is egy fiktív előzetest a Cápa 19-hez (Jaws 19), mivel a filmbéli a Cápa 3-D beharangozóra utalva; a Mattel játékgyárral közösen pedig megalkották a filmben szereplő légdeszka reklámját. Ugyanekkor a Pepsi piacra dobta a filmben szereplő „Pepsi Perfect” nevű termékét. A legbátrabbnak azonban a USA Today bizonyult. Az amerikai napilap ezen a napon a filmben is látható különleges „Hill Valley Edition” borítóval jelent meg – fiktív hírekkel.
Mivel 2015. október 21. szerdai nap volt, Budapesten praktikus megfontolásokból hétvégén ünnepeltek. És nemcsak azzal, hogy újra vetítették a Vissza a jövőbe filmeket. 2015. Október 18-án vasárnap a magyar DeLorean Klub - a Volkswagen Klub közreműködésével – kiállítást szervezett a Corvin moziban filmes relikviákból, a mozi előtt pedig kiállítottak egy igazi DeLorean DMC-12-est és egy filmbéli Volkswagen kisbuszt. „A jelmezben érkező rajongók beülhetnek az autókba, és nem hiányozhat a kiállításról a fluxuskondenzátor sem" – írták a tíz évvel ezelőtti beharangozóban.
