Nem is akármelyik szakasz, hanem az autósok által valószínűleg leginkább gyűlölt szakasz.
Október 14-e keddtől várhatóan október 18-a szombatig az M3-as autópálya városból kifelé vezető oldalán a Szerencs utcai csomópont környékén aszfaltburkolat-cserét végez a Budapest Közút. A vállalat beszámolója szerint az ötnapos kivitelezés ideje alatt
nappal és éjszaka is egy sáv lesz lezárva a forgalom előtt, két sávon viszont folyamatosan biztosított lesz a közlekedés.
A korlátozásokkal érintett szakasz a Szerencs utca előtt mintegy 200 méterrel kezdődik, és a Kozák téri felüljárót elhagyva ér véget. A Szerencs utcai csomópontban nem lesz munkavégzés, a keresztirányú közlekedés biztosítva lesz.
A Budapest Közút azt írja, folyamatosan nyomon követik az M3 bevezető állapotát. A burkolat javítását még a hideg, fagyos idő beállta előtt szükséges elvégezni, ugyanis a tartós megoldást jelentő melegaszfaltos technológiát csak előtte lehet alkalmazni. Az aszfaltozás mellett javítják a közműszerelvényeket és a forgalomtechnikai elemeket is.

A károsodott szakasz feletti gyalogpálya egy részét a Budapest Közút elővigyázatosságból azonnal lezárta, majd statikai vizsgálatot végeztetett a felüljáró állapotával kapcsolatban, valamint előkészíttette a helyreállítási terveket. A munkálatokat szeptember 29-én, hétfőn megkezdték, nappal a középső sáv zárása mellett kettő sávon haladhat a forgalom, az esti-éjszakai órákban – 20.00 és 03:00 között – időszakosan csak egy sáv járható.
A Közút arra is emlékeztet, hogy júniusban közel 7562 négyzetméteren újították meg a Rákospalotai körvasút sor feletti felüljáró burkolatát, ami szintén az M3-as bevezető részleges lezárásával járt.
A Szerencs utcai kereszteződés Budapest egyik, ha a nem legneuralgikusabb kereszteződésének számít,
ami a különböző fórumokon vérmérséklettől függően szoktak a város legbutább kereszteződésének is nevezni, valamint valódi autósszívató helynek, ahol a reggeli és délutáni csúcsforgalom idején állandóak a dugók és rendszeresek a balesetek is.
Állítólag még Maksa Zoltán is poénkodott azon, hogy nálunk képesek voltak autópályára jelzőlámpás útkereszteződést építeni.
Az M3-as be- és kivezetője bonyolítja ugyanis az agglomeráció forgalmán kívül Északkelet-Magyarország, Szlovákia és Ukrajna felé tartó forgalom jelentős részét, ahol csúcsidőben többezer jármű fordul meg. Aki járt már erre, az biztos, hogy állt is már dugóban a lámpánál.
A lámpánál egyébként hivatalosan még nem kezdődik az autópálya, 80 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, amit közvetlenül a lámpa előtt 50-re kell csökkenteni, amit egy VÉDA-kapuval is nyomatékosítanak.
A kereszteződés születésével kapcsolatban kering a neten egy történet. A lényege, hogy a Szerencs utcánál az M3-as fölött azért nem épült meg a felüljáró, mert a Varsói Szerződés tagországainak pártfőtitkárai egy 1985-ös konferencia miatt Budapestre jöttek, és ahhoz, hogy ez zavartalan lehessen, rohamtempóban össze kellett tákolni az éppen felújítás alatt álló reptéri gyorsforgalmi utat.
A konferencia végeztével pedig újra kellett kezdeni a munkát a gyorsforgalmin,
a gányolással járó többletköltséget pedig az M3-as éppen akkortájt épülő városi szakaszától csoportosították át.
Az egykori Index magyarországi traffipaxot történetét feldolgozó cikkéből kiderül, hogy 1999-ban a notórius kereszteződésben kísérleteztek a Traffipax Traffiphot III SR piroslámpa-figyelő kameráját, aminek 850 kockája a 3 napos próbaüzem alatt el is ment.